וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי הנמלט: 912 נפגעו בתאונות פגע וברח ב-2013

בעקבות התאונה הקטלנית הבוקר, מפרסמת עמותת אור ירוק נתונים חדשים לפיהם נפצעו השנה בתאונות "פגע וברח" 912 בני אדם ו-8 נהרגו. אשתקד, נהרגו 16 בני אדם

בעקבות התאונה הקטלנית שאירעה הבוקר, במהלכה נהרג מאיר סולמון בן ה-83 בתאונה מסוג פגע וברח בראשון לציון, מפרסמת עמותת אור ירוק נתונים חדשים המלמדים על היקף התופעה בישראל. על פי נתוני העמותה, עולה כי מתחילת השנה נפגעו 912 בני אדם בתאונות אלה, 70 בדרגות פציעה קשות, ו-8 בני אדם נהרגו.

מתוך הממצאים, עולה תמונה מצערת במיוחד, שכן בכל שנה, החל מ-2008, חלה עלייה חדה בשיעור הנפגעים בתאונות דרכים מסוג פגע וברח. בשנת 2012 למשל, נהרגו 16 בני אדם, 1,022 נפצעו, ו-86 נפצעו קשה - עלייה של 18% בהשוואה לשנה שלפני כן.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות פגע וברח הפכו בשנים האחרונות למכת מדינה. מדובר במעשה אכזרי ואנטי מוסרי, שבו אדם בוחר לברוח ממקום התאונה, מבלי להגיש עזרה".

החוק בארץ קובע, כי במקרה של תאונת פגע וברח, ניתן לגזור עונש מאסר של עד 14 שנים בפועל, אולם מבדיקה של העמותה מתברר כי מתוך 71 מקרים של פגע וברח, או הפקרה לאחר פגיעה, העונש שגזר בית המשפט הסתכם ב-31 חודשים וקנס כספי של כ-2,100 שקלים.

"על בתי המשפט מוטלת האחריות, להחמיר בענישה למען הגברת ההרתעה. אדם שידע כי הוא ייענש בחומרה, לא יברח ממקום התאונה וישאיר את הפצוע להתבוסס בדמו. אנשים בורחים ממקום התאונה, כי הם מאמינים שיצליחו לא להיתפס ולהתחמק מעונש".

חשוב לציין כי גם נוסע רכב שמפקיר נפגע על הכביש, עשוי לקבל מחצית מן העונש המוטל על הנהג הפוגע. כך על פי חוק משנת 2011. לאחרונה, הורשעה נוסעת ברכב שפגע בהולך רגל וברח מהמקום בעבירת סיוע להפקרה. "על המשטרה להגביר את המאמצים לתפוס את עברייני ה"פגע וברח" ולשדר מסר חד וברור, כי מי שפגע באדם וברח ממקום התאונה, מבלי להגיש עזרה, ייתפס", מוסיף אבואב.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully