וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטון ג'ון תחת מתקפה ברוסיה

25.9.2013 / 11:55

ארגוני הורים במדינה, שדוגלת ומקדמת חקיקה הומופובית קיצונית, קוראים לביטול הופעתו של הזמר במוסקבה בטענה שבכוונתו לעבור על החוק ו"להפיץ פרופגנדה הומוסקסואלית"

ההומופוביה בעידוד הממשל ברוסיה ממשיכה לגאות: ארגוני הורים במדינה שלחו מכתב לנשיא ולדימיר פוטין, בו הם קוראים ל להביא לביטול ההופעה של אלטון ג'ון במוסקבה שצפויה להתקיים ב-6 בדצמבר, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס. במכתב נטען ש"הזמר מתכוון להביע תמיכה בחוטאים ולעבור על החוק הרוסי, שמטרתו להגן על ילדים".

החוק המדובר, שאושר שאושר לאחרונה בהצבעה ללא מתנגדים, בין היתר גם על ידי נשיא המדינה ולדימיר פוטין, אוסר על מה שמוגדר כ"תעמולה הומוסקסואלית" כשהוא מיועד, לפי ההגדרה, להגן על בני נוער מפני תכנים "לא הולמים" ו"לא מוסריים". מאז כניסתו של החוק לתקוף, דווח לאחרונה על ריבוי מקרי האלימות מצד אזרחים וכוחות הביטחון כנגד אנשים המשתייכים לקהילה הגאה ברוסיה או כאלה ש"נחשדים" בהשתייכות לה.

בעוד שאמנים רבים בחרו שלא להגיע למדינה בשלב זה כאקט מחאתי, בהם השחקן וונטוורת' מילר ("נמלטים") והזמרת שר, ג'ון בחר לנצל את מעמדו כאייקון גאה ולהגיע חרף החוקים הדרקוניים, זאת במטרה לתמוד בקהילת הלהט"ב במדינה. "כנראה יבקרו אותי על כך שאני מגיע לשם, ואני יכול להבין זאת, רק אומר שבתור גבר גיי ומוזיקאי גיי, אין ביכולתי להישאר בבית ולא לתמוך באנשים הללו", אמר בתחילת השבוע בראיון ל-NPR. "אני מודע למצב ואנהג בדיפלומטיות - אין לי כוונה להגיע לרוסיה ולהגיד לפוטין ללכת לעזאזל או משהו כזה, זו לא הדרך לעשות דברים".

רק לאחרונה, בהמשך לגל החקיקה ההומופובית, לא אושרה אשרת כניסה לרוסיה עבור הזמרת סלינה גומז שהיתה אמורה להופיע במדינה במסגרת סיבוב ההופעות האירופאי שלה - לטענת אנשיה של גומז, הסירוב נעשה מחשש של הרשויות שהמוזיקאית תביע תמיכה בקהילה הגאה.

ליידי גאגא נגד ולדימיר פוטין: "ממשלה פושעת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully