נהגים היכונו: בעוד שבוע יוצבו עוד 4 מצלמות; היכן ימוקמו?

ארבעה עמודי מצלמה חדשים, בעלות של 140 אלף שקל לפני המצלמה עצמה, התווספו לכבישים ■ המשטרה: עד כה הונפקו במערכת 130 אלף דו"חות , כ-65% מהן על עבירות מהירות של ברירת קנס

המשטרה, כך נראה, נחושה בדעתה להוציא עד סוף השנה את כל התקציב שהוקצה לפרישת מערכת א-3 לשנת התקציב הנוכחית (קרוב לוודאי שכמה עשרות מיליוני שקלים), לנוכח אפשרות שהתקציב המיועד למטרה זו יקוצץ בשנה הבאה. לפיכך בימים האחרונים קבלני הצבת המצלמות "לוחצים על הגז" וממקמים עמודים במרץ, שחלקם ישמשו כעמדות חלופיות וחלקם כעמדות קבועות.

ברחבי הארץ צצו בשבוע האחרון לא פחות מארבעה עמודי מצלמה חדשים (שמחירם כדחלילים, נזכיר, נע סביב 140 אלף שקל ליחידה). מצלמה אחת ממוקמת על כביש 38 מצפון לבית גוברין לכיוון צפון. זהו כביש חביב במיוחד על נהגים שוחרי הגה והוא עתיד לעבור שדרוג מהותי בעתיד. המצלמה השניה נמצאת על כביש 3 מזרחית לצומת בית סילבר בדרום והיא מיועדת לצלם ככל הנראה את התנועה הנוסעת מזרחה.

המצלמה השלישית ממוקמת על כביש 40 מצפון לבית קמה, בסמוך ומדרום לתחנת הדלק פז לכיוון צפון. ואילו הרביעית צמחה לה בצפון, על כביש 71 מזרחית לתל יוסף (איזור עין חרוד) והיא מצלמת את התנועה לשני הכיוונים.

יצוין כי בראיון ל"ידיעות אחרונות", שפורסם לפני מספר ימים, אמר נצ"מ אלכס פרלמן, ראש מחלקת תכנון ופיתוח באגף התנועה של המשטרה, כי רף האכיפה ממנו מנפיקה המערכת דו"חות הוא 20 קמ"ש ומעלה מעל המהירות המותרת בעיר (כלומר כ-70 קמ"ש) ו-20 קמ"ש ומעלה מעל המהירות המותרת מחוץ לעיר (115 קמ"ש בכביש של 90 קמ"ש). עם זאת הוא רמז כי סף האכיפה עשוי להיות גמיש, בהתאם לשיקולי המשטרה. בכתבה חשפה המשטרה כי "יצרנית" הדו"חות הגדולה ביותר היא המצלמה שממוקמת בכביש החוף לכיוון דרום, אחרי תחנת הדלק בצומת אולגה.

לפי הנתונים שפרסמה המשטרה הניבה עד כה המערכת 130 אלף דו"חות, 15% בלבד מהם על חציית רמזור באור אדום, 20% על עבירות "חמורות" (130 קמ"ש ומעלה בכביש בין עירוני מהיר או 80 קמ"ש בעיר) וכל השאר כנראה על עבירות מהירות עם ברירת קנס.