וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילים חרדים התרחצו באנדרטת אסון המסוקים

30.7.2013 / 21:46

מטיילים שנפשו בצפון, נכנסו בבגדי ים לאנדרטת אסון המסוקים. גם לאחר ויכוח קולני שהתפתח במקום הם סרבו לצאת

ילדים והורים ממשפחות חרדיות שטיילו בצפון הארץ התרחצו באנדרטה לזכרם של חללי אסון המסוקים בסמוך לשאר יישוב – כך דיווח היום (שלישי) האתר של ערוץ 7. לפי הדיווח, המשפחות נכנסו בבגדי ים לתוך בריכת הזיכרון שבה חרוטים שמותיהם של 73 חללי צה"ל שנספו באסון לפני 16 שנים.

כזכור, בשנת 1997, שני מסוקי יסעור של חיל האוויר הובילו לוחמים מחטיבת הנח"ל ומיחידות נוספות אל מוצבים ברצועת הביטחון של לבנון. האסון התרחש כאשר שני המסוקים התנגשו וגרמו לתאונה האווירית הגדולה ביותר עד היום. באסון נהרגו שבעים ושלושה חיילים, בהם שמונה אנשי צוות מחיל האוויר. בסמוך למקום התאונה, הוקמה אנדרטה לזכרם.

לפי דיווח בערוץ 7, תושב האזור שראה את המטיילים החרדים משכשכים במי האנדרטה ביקש מהם לצאת מיד מהמים ולכבד את המקום. אחד המטיילים ששמע את בקשתו טען בתוקף כי אין דבר קדוש באנדרטה וקרא לילדים להמשיך ולהשתולל במי האנדרטה. המטייל החרדי טען כי הוא משלם מיסים ויעשה במקום מה שירצה. הדברים הובילו לוויכוח עם תושב האזור שביקש מהמטיילים לא לפגוע ברגשות המשפחות השכולות, אך המטיילים החרדים המשיכו כאמור בשלהם.

ד', אחות שכולה שהייתה במקום, סיפרה כי היא ובעלה ניגשו אל חבורת המתרחצים והסבירו להם היכן הם נמצאים אך אלה ענו להם בזלזול וטענו כי מים לא מעלים נשמה ועדיף שידליקו נר או יאמרו תהילים.

"אני אדם דתי, מכבדת כל אדם באשר הוא, חילונים דתיים וחרדים. אני בטוחה שהם חלק קטן ולא מייצג את החברה החרדית. אך אחרי זה, אני באמת כבר לא יודעת מה לחשוב", אמרה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully