וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוושה או טעות נהג? טויוטה מגיעה לבית המשפט

התביעה הראשונה נגד טויוטה בשל האצה לא רצונית מגיעה לדיון בבית המשפט ביום שני הקרוב. האם מותה של נהגת יטה את ליבם של המושבעים, או שמא הצדק עם היצרנית?

טויוטה עסוקה בימים אלה בהשקת הקורולה החדשה, אבל ברקע מתנהלים דיונים לקראת פתיחת תיק התביעה הראשון נגד היצרנית היפנית בעקבות פרשיית ההאצות הבלתי רצוניות של מכוניותיה בשנתיים האחרונות, בגינן קראה היצרנית ליותר מ-10 מיליון כלי רכב לשירות.

המשפט ייפתח ביום שני הקרוב בקליפורניה, והוא עשוי לשמש תקדים במקרה ותואשם טויוטה בגרימת מוות ברשלנות. התיק הראשון, אחד מ-80 הממתינים לתורם, עוסק בנהגת כבת 66, נוריקו אונו, אשר מצאה את מותה מאחרי ההגה של הקאמרי 2006 בבעלותה, אחרי שלכאורה איבדה שליטה על המכונית שלטענת מקורביה האיצה בלי כוונה.

על פי הממצאים, אונו נהרגה לאחר שהקאמרי האיצה ל-160 קמ"ש באופן פתאומי. הוא ניסתה להאט את המכונית על ידי לחיצות אגרסיביות על דוושת הבלם, תפעול בלם היד או הפחתת כוח המנוע דרך התיבה, אבל הקאמרי שעטה קדימה עד שהתנגשה בעץ ובעמוד טלפון. מייד לאחר התאונה הקטלנית, טויוטה טענה כי מדובר בטעות אנוש, למורת רוחם של בני משפחתה שהגיבו בשלילה מוחלטת לנימוקיה.

למרות שטויוטה כבר הגיעה להסכמי פשרה בגובה מיליארד דולר בשל קריאות התיקון והתאונות, בכיריה המייצגים את החברה בפרשה ממשיכים לדבוק בטענה שהתאונות נגרמו בגלל שטיחוני רצפה שלא הותקנו נכון או זזו ממקומם, או בטעות נהג - וכי אין קשר לדוושת המצערת או לליקוי במערכת הבלימה.

גארו מרודוסיין, מייצג התובעים בפרשה: "טויוטה החליטה שבטיחות תהיה אופציונאלית במכוניותיה במקום סטנדרטית. במטרה לחסוך כמה דולרים, זה עלה לציבור בחיי אדם".

טויוטה הביעה כמובן התנגדות נחרצת לדבריו של עורך הדין מצד משפחת ההרוג, ואף מדגישה כי טענותיו חסרות שחר. "אנחנו סמוכים כי הראיות שתוצגנה בפני המושבעים והשופט, תסרנה ספקות - לא היה כשל טכני במכונית של אונו, ומערכת הבלימה שאמורה לעקוף מקרי האצה בלתי רצונית, לא יכלה למנוע את התאונה הטרגית הזו".

ההכנות למשפט יחלו בהמשך היום, במסגרתו גם בחירת המושבעים. על פי הערכות שונות, הוא עשוי להמשך יותר מחודשיים.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully