וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לניירות ערך העבירה תיק דנקנר לפרקליטות

גלעד גרוסמן

23.7.2013 / 11:32

על פי החשד, בעל השליטה ב-IDB פעל במשותף עם איתי שטרום ועדי שלג על מנת להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית IDB בכדי לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה

תסבוכת נוספת בפתח לנוחי דנקנר? הרשות לניירות ערך העבירה היום (שלישי) לפרקליטות את תיק החקירה בנוגע לחשדות לתרמית בניירות ב-אי.די.בי. ברשות לא ציינו בהודעה שפרסמו הבוקר אם ישנה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום, אולם ציינו כי "מדובר בתיק מורכב הכולל חומר ראיות רב".

מדובר בהחקירה שהפכה לגלויה בחודש נובמבר האחרון, אז נחקרו נוחי דנקנר, איתי שטרום ועדי שלגב, בחשד לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. מדובר בחשדות שנסובו סביב ההנפקה של אי.די.בי אחזקות בחודש פברואר 2012. על פי החשד, דנקנר הפעיל את שטרום, בעליה המשותף של ISP פיננשיאל טריידינג בע"מ ביחד עם עדי שלג, על מנת שיפעל להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי בכדי לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה והמחיר שיתקבל בה. על פי החשד, דנקנר פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התרמית, שהיקפה עשרות מיליוני שקלים.

יו"ר הרשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר כי "אני מודה לצוות החקירה של רשות ניירות ערך על העבודה המאומצת שנעשתה על מנת להשלים את החקירה בנושא ולהביא את התיק לפרקליטות בהקדם האפשרי. מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת שכללה בדיקה נרחבת של מעורבים. החקירה התקיימה במישור הסמוי ולאחר מכן במישור הגלוי כאשר צוות החקירה ניהל אותה לאורך כל הדרך באופן מוקפד, ללא משוא פנים וללא פניות".

עוה?ד איריס ניב-סבאג ונוית נגב ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את איתי שטרום מסרו בתגובה: "אנו משוכנעות, כי איתי שטרום פעל כחוק ולא עבר כל עבירה. לחקירה זו אין קשר לכספי לקוחות והיא אינה נוגעת בשום היבט בנושא זה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully