וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה: "לא לוזון ולא בלאטר יקבעו אם נחלק כספים"

9.7.2013 / 17:22

ההתבטאות של לוזון במסע"ת? "לאורך השנים ספגתי קריאות מאולמרט והירשזון ובעלי הון בריונים. לא אגיב לו". הסכם עם הטוטו? "שמורת הטבע של ההתאחדות יכולה להתנהל כאוות נפשה, ללא ביקורת. אבל גם ללא כסף". ירון זליכה, עונה למבקרים

ספורט 5

יממה לאחר דבריה של לימור לבנת במסיבת העיתונאים בה הוצגו המלצות ועדת זליכה, יו"ר ההתאחדות אבי לוזון השיב היום (שלישי) אש לדבריו של החשב הכללי לשעבר (שטען כי "היסודות רקובים"), שמונה לא מכבר לתפקיד יו"ר ועדה שאמורה לשנות את פני הכדורגל בישראל. ירון זליכה רגיל למתקפות כאלה. הוא שמע דברים קשים לא פחות מבכירי ממשלה לשעבר. זליכה, שלא הרבה להתראיין בתקופה האחרונה, מתפנה כעת לדבר, בראיון ראשון מאז פרסום מסקנות הוועדה, על הדברים שאמר היום לוזון, ועל העקרונות שהוא לא מתכוון לוותר עליהם.

"לאורך השנים ספגתי קריאות דומות מצד אישים חשובים מאוד, החל מאהוד אולמרט והירשזון, כולל בעלי ההון הבריונים במשק. אני לא רוצה להגיב לו", אמר היום זליכה לוואלה! ספורט.

ובכל זאת, למה התכוונת כשעשית שימוש בביטוי הזה?

"הצמדתי את המילה 'רקוב' סביב נושא המבנה הארגוני. דיברתי על היסודות של הכדורגל, הם רקובים. אני עדיין אומר את זה. יסודות שלא מושתתים על תנאי ממשל ותאגיד מינימלי. אין שקיפות, אין בקרה ואין יעילות. אני לא מכוון ללוזון. אבל כל אדם שבחר להיעלב, זאת בחירתו שלו".

ירון זליכה. קובי אליהו
לא מתרגש ממתקפת הנגד. זליכה/קובי אליהו

נעלבת מלוזון?

"אינני עוסק בפרשנויות של דברים שאמרו אחרים, אני משתדל להתעסק בדברים לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. אבל במהות, דוח של הוועדה אינו מופנה להתאחדות אלא כלפי הממשלה וזרועותיה השונות. הדוח אומר בצורה ברור שהממשלה אינה רשאית לתת כספי ציבור לגופים שמתנהלים במשטר תאגידי. זה לא עומד בסטנדרטים של מנהל תקין".

הליגה תיפתח בזמן? יהיה הסכם בין הטוטו למנהלת?

"גם שרת התרבות וגם יו"ר הטוטו וגם אני, הושטנו את ידנו לראשי הענף בפניה להגיע להבנה. אבל הם צריכים לשמור על העקרונות. יש נכונות להגיע להבנות, אבל אם תהיה נכונות להגיע להסכמה מצדם, אפשר להגיע להבנות בשעות ספורות".

במילים אחרות, או שלוזון לא יתמודד לתפקיד היו"ר, או שאין כסף.

"אין לנו שום עניין באם מר לוזון רוצה להתמודד או לא, השאלה לא עוסקת. השאלה היא שאלה של ממשל תאגידי. יש כאן גם עניין של ניגוד עניינים. אדם בעל אהדה כל מובהקת לקבוצה לא יכול לכהן כיו"ר".

אתה מתכוון למכבי פתח תקוה. אבל גם גברי לוי ואיצ'ה מנחם אהדו קבוצות.

"יש לי חדשות בשבילך. כל פקיד ציבור בכיר גם מצביע לכנסת ויש לו דעה פוליטית. אז מה? זה לא מהווה זיקה. אני מתכוון לאהדה מובהקת. ללוזון יש".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עם ספ בלאטר, נשיא פיפ"א. קובי אליהו
לא מאבק אישי, כן מאבק תפיסתי. לוזון ובלאטר/קובי אליהו

אתה לא חושש שאם הדוח ייושם בלאטר יגרום לישראל להתנתק מהמפעלים האירופאים?

"הדוח אוסר עלינו לחלק כספי ציבור לגופים שלא מתנהלים לפי העקרונות. אין אדם בעולם שיכול להכריח את הממשלה לתת כסף לגופים שמתנהלים כך. הציבור יחליט על הכסף שלו. לא מר לוזון ולא מר בלאטר יכולים לאכוף עלינו לתת כספים. מכיוון שאין לנו לאכוף שום דבר על אף אחד אלא רק על עצמנו, השאלה לא במקום. ברור שכאשר ועדה ציבורית קבעה את הכללים, אנחנו הולכים לפיהם. לא ביקשנו להכיל את העקרונות משוויץ, אלא ממערכות ציבוריות בישראל. שמורת הטבע של ההתאחדות יכולה להתנהל כאוות נפשה, ללא ביקורת. אבל גם ללא כסף. כל בר דעת יודע שהם לא מחמירים, יש מדינות שמחמירות יותר, וזה בלשון המעטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully