וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המירוץ למיליון": מה נסגר עם האובססיה הקיצונית לישבנים?

23.6.2013 / 13:54

הביקור בברזיל של משתתפי "המירוץ למיליון" שבר שיאים של שובניזם עם אינספור שיחות, קלוז-אפים והתייחסויות לישבנים נשיים. וטוסיקים גבריים? חס וחלילה, זה כבר סוטה מדי

מבט-על על ההרים המוריקים של ריו – ולונג שוט של ברזילאיות עטויות חוטיני על החוף. פריים של הסוורים מדברים ביניהם במכונית – וקלוז אפ על ישבן של רקדנית סמבה. רומי וקורל מתמוגגות מהשמש – וטוסיק שחום מענטז ברחוב. צילום נוף – וצילום של אלירן נורא רוצה לגעת בטוסיק הזה. בהמשך היו עוד כמה קלוז-אפים על תחת של נשים, אחר כך היו קצת דיבורים על תחת של נשים ולקינוח, נחשו מה, היו צילומים ודיבורים על... תחת נורא מחוטב ונורא בולט ונורא עסיסי של נשים!

כך, בלי הגזמה, נראו חמישים הדקות הראשונות של "המרוץ למיליון" אתמול (כולל פרסומות שאפשר להריץ קדימה, אבל יש להניח שגם בהן הייתה התמקדות באי אלו איברים נשיים חשופים). המתמודדים הגיעו מפריז הקפואה לחום של ריו דה ז'נרו והתלהבו – בנים ובנות גם יחד - מאוצר הטבע הלאומי של ברזיל, הלוא הוא הישבן הבולט של נשות האומה. המשימות היו קשורות לזה (ריקוד סמבה אל החוף; אימון חיטוב לאחוריים רופסים), הרמז למשימה הבאה היו קשור לזה (פסל חול של נשים חשופות שוכבות על פניהן. אלוהים, זה היה באמת?) ובאופן כללי, כבר הבנתם, זה היה פרק תחת.

אחד מסודות ההצלחה של התכנית הוא דווקא הניפוץ התדיר של תפיסות מגדריות מסורתיות תודות למשתתפות חזקות בגופן ובנפשן ומשתתפים שטועים בניווט ופוחדים מעכברים. למרות זאת, זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה עורכי ובמאי התוכנית הציגו נשים בצורה סקסיסטית להחריד. דוגמא קטנה לכך הייתה בפרק שהתרחש בחמאם טורקי שבו המשתתפים לבשו בגדי ים וסיבנו את גופם, אז התמקדה המצלמה פעם אחר פעם במחשוף ובירכיים של רומי וקורל הצעירות והמצודדות מזוויות שאין להתבלבל בהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון, המחשוף נמצא שם. ונכון, הישבן הברזילאי הוא סיפור שאין להתעלם ממנו. המתמודדים והמתמודדות דיברו עליו, זה אכן סוג של אייקון, זה סקסי, זה פלפל, אנחנו לא חרדים ואנחנו לא מכסים איברי גוף. אוקיי. נגיד שאנחנו זורמים עם זה.
אבל ראשית, יש גבול לכל תעלול, וחמישים דקות פרק על ישבן נשי זה מביך. שנית, מה שמרתיח הוא ההבדל הבולט בהתייחסות התכנית לגוף נשי, ובהתייחסותה לגוף הגברי - גם אם זה יהיה חשוף, חתיכי במיוחד והמתמודדים האחרים ידברו עליו בערגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת העונה לירן, משתתף הומו מוצהר, חלק עם הצופים את דעתו על דויד, הסוור הנאה מנמל אשדוד. בעריכה הוסיפו תמונה של דויד הנחשק כשהוא צוחק עם בן זוגו למירוץ. פריים רגיל. לא רחוק מדי, לא קרוב מדי. לא כשהוא בלי חולצה. לא עם רמיזה ארוטית או פרובוקטיבית שהיא, חלילה, מצד צוות העורכים.

סיפור דומה חזר על עצמו כשבנות הדודות מעיין ובת-אל הביעו דעה דומה על צמד עובדי הנמל "הדוכסים". בפרק החמאם הידוע נחשפו הצופים והצופות לראשונה לגופם (השרירי והמחוטב באמת) של אותם דוכסים, אבל המצלמה לא התמקדה בו ולא סרקה אותו, ולא צילמה אותו מלמטה ומלמעלה ומהצדדים, כפי שעשתה עם האחיות הצעירות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד דוגמא בולטת הייתה בפרק אתמול, כשהמתמודדות השונות חזרו על התלהבותן מגופו של מאמן הכושר הברזילאי, אבל הציבור – שקיבל לווריד בערך 1,000 תמונות של ישבנים נשיים עד אותו רגע – באופן מפליא לא זכה לצילום תקריב של הישבן המעוצב המדובר.

איכשהו, בקטנה, לשתי שניות, לקראת סוף הפרק, דויד ואלירן הוצגו בעריכה כאילו היו מצילים ב"משמר המפרץ". אבל זה היה כל כך קצר, כל כך לא מיצה את עצמו בהתאם לז'אנר, בוודאי שלא השפיל או חפצן אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הצלמים, הבמאים והעורכים של התכנית – כולם בוודאי גברים – גוף של אישה הוא כלי ברור להחפצה, הוא קוריוז והוא אובייקט לשטוף בו את העיניים. גוף של גבר? הוא לא נועד להנאה של אף אחד ואחת. אותו מצלמים מרחוק ובכבוד. מה אנחנו, סוטים?

"המירוץ למיליון": המילון המלא

MadWoman - לכל הפוסטים בבלוג של הילה קובו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully