כבל: אלה שהחליטו על יצוא הגז הם אותם אנשים שגרמו לגירעון

פרסם סטטוס בפייסבוק בו הוא מבקר את כוונת הממשלה לאשר את יצוא הגז ■ "בחוסר אחריות מתכוונת הממשלה לאשר בישיבתה יצוא מופקר של כמויות עצומות של גז"

חבר הכנסת איתן כבל ממפלגת העבודה פרסם הבוקר סטטוס בפייסבוק ובו הוא יוצא נגד כוונת הממשלה לאשר מחר בישיבתה השבועית את ההצעה לייצא 40% מהגז, וטען כי מדובר בהחלטה שתאשפר ייצוא מופקר של הגז מבלי לקחת בחשבון את טובת האזרחים בעניין.

"התראה: אם תעברו מחר לייד משרד ראש הממשלה ותריחו ריח חשוד, אל לכם להיבהל. מדובר בריח של תבשיל שמתבשל שם כבר לא מעט זמן מאחורי גבנו", פתח כבל את דבריו בפייסבוק. "למי שלא עקב, מחר מתכוונת למכור הממשלה את עתיד הגז הטבעי ששייך לכולנו. בחוסר אחריות מתכוונת הממשלה לאשר בישיבתה ייצוא מופקר של כמויות עצומות של גז מבלי לבחון את צרכי המשק הישראלי לטווח הקרוב והרחוק".

כבל טען כי בשנים האחרונות מתגלות החלטות של הממשלה, שבדיעבד, לא פעלו לטובת הציבור, וטען כי אותם אנשים שהמליצו על יצוא הגז הם אותם אנשים שגרמו לגירעון בתקציב המדינה.

"ביותר מדיי מקרים בשנים האחרונות גילינו רק בדיעבד על צעדים של ממשלת ישראל שטובת הציבור לא הייתה בראש סדר העדיפויות שלהן", כתב כבל. "ביותר מדיי מקרים היו "מומחים" שהסבירו לנו כמה אנחנו לא מבינים וכמה המדינה הולכת להרוויח ממכירת משאביה. אלה אותם המומחים שהביאו אותנו לגירעון של 40 מיליארד שקלים. עכשיו הם מנסים לפתות אותנו עם סיפורים על רווחים למדינה מייצוא מופקר של גז".

כבל טען כי הצליח לאסוף 40 חתימות של חברי כנסת על מנת שיתקיים דיון בנושא ייצוא הגז בכנסת. חבר הכנסת אמר שהוא מתכוון להעלות הצעה משלו בנוגע ליצוא הגז שתבטיח בראש ובראשונה את צרכיה של מדינת ישראל ל-35 השנים הקרובות. כבל כתב כי "אני לא מתכוון לוותר ולהעלות את ההצעה הזאת פעם אחר פעם עד שיתקיים בה דיון רציני, עד שראש הממשלה יסביר לכולנו באיזו זכות הוא מפקיר את עתידנו".

כבל טען כי אסיפת 40 החתימות של חברי הכנסת תחייב את ראש הממשלה להופיעה בפניה על מנת לספק הסברים בנוגע לעמדתו וכי "נושא הגז הטבעי צריך לעלות לדיון בכנסת שהיא, למי ששכח, הגוף שאמור לפקח על פעולות הממשלה ומטבע הדברים גם לדיון ציבורי רחב וער".

כבל מתכוון להציג בדיון את הצעת החוק שהגיש וקובעת לראשונה כללי משחק ברורים בכל הקשור לייצוא גז טבעי: "אני רואה בהצעת החוק שהגשתי נקודת אמצע פרגמאטית וישימה בין דרישות הארגונים החברתיים לבין הרצון של הממשלה להתחיל בתהליך הייצוא. אך מעבר לפרטים הטכניים בהצעה מטרתה לעורר דיון ציבורי רחב ולאתגר את התפיסות של הממשלה בכל הנוגע לגז הטבעי של ישראל".

נזכיר כי ביום רביעי הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטתו בסוגיית ייצוא הגז. במסיבת עיתונאים שקיים נתניהו יחד עם שר האוצר יאיר לפיד, הודיע ראש הממשלה כי החליט על ייצוא של 40% מתפוקת הגז, והשארת 60% למילוי צרכיה האנרגטיים של מדינת ישראל. נתניהו טען כי ההחלטה הזאת תבטיח את צרכיה האנרגטיים של המדינה ל-25 השנים הקרובות. הממשלה צפויה לאשר מחר, בישיבתה השבועית, את החחלטה.