החמרה בגזירות: האוצר יעלה את מס ההכנסה ב-1.5%

משרד האוצר יגיש הלילה את הצעת התקציב הסופית ■ בין ביתר, האוצר שוקל להעלות את מס ההכנסה בכל מדרגות המס, לקצץ באופן משמעותי את קצבאות הילדים, העלאת התשלומים לבתי הספר וביטול סבסוד הצהרונים

האם האוצר מנסה להקצין את עמדותיו? משרד האוצר צפוי להגיש הלילה (ב') את הצעת התקציב ואת חוק ההסדרים לאישור הכנסת. אולם כעת נודע כי ככל הנראה הגיזרות שתוכננו בתחילה יוחמרו עוד יותר. בין היתר, האוצר מציע להעלות את מס ההכנסה ולקצץ באופן משמעותי את תשלומי קצבאות הילדים.

לפי הצעת האוצר, מס ההכנסה יועלה ב-1.5% בכל מדרגות המס וקצבאות הילדים יקוצצו בהיקף של 3-4 מיליארד שקל נוספים. הקיצוץ יבוצע בשתי דרכים: האחת - ביטול הדיפרנציאליות בין הילדים לפי עקרון "קצבה שווה לכל ילד", והאחרת - קיצוץ של ממש בקצבה האחידה של כל הילדים. בנוסף, לפי הערכות, התשלומים לבתי הספר יועלו ובמקביל יבוטלו ההטבות שנקבעו בהמלצות ועדת טרכטנברג בנוגע לסיבסוד הצהרונים.

לפי הצעת התקציב, האוצר מתכנן להטיל מס על עקרות בית וכן לבצע קיצוצים נרחבים במגזר הציבורי שיבואו לידי ביטוי בביטול תוספות השכר שניתנו וצימצומן ל-10 מיליארד שקל, כלומר מדובר קיצוץ של 4 מיליארד שקל.

אומנם האוצר מגיש את הצעת התקציב הערב, אך לממשלה יש כשבוע לדון בהצעה זו ולהביא אותה לאישור רק בשבוע הבא. לכן, בכל פעם שמשרד האוצר מגיש את הצעת התקציב הוא מנסה להקצין את עמדותיו כדי שהתקציב שיאושר יהווה את הפשרה העדיפה עליו.

כפי שנחשף ב"גלובס", כחלק מהמאמצים להעלות את צד ההכנסות ממסים, שר האוצר יאיר לפיד החליט הערב כי מס החברות במרכז הארץ לא יירד מתחת ל-15% כפי שתוכנן בתחילה, כאשר המס של החברות בפריפריה יועלה ל-10%. (לסיפור המלא)