וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים מרוצים: "הליכוד השתחרר מרוח עמרי שרון"

יהושע בריינר

27.11.2012 / 13:23

אלפי מתפקדי מפלגת השלטון בהתנחלויות חגגו את תוצאות הפריימריז, ולא ביכו על מיקומם הנמוך ברשימה של "אויבי יהודה ושומרון". "מי שהתנגד להתנתקות הוא המרוויח הגדול"

צילום: וואלה! חדשות, גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק, קריינות, לירון בארי

אין ספק כי תוצאות הפריימריז אמש (שני) בליכוד הוכיחו יותר מכל את כוחם של אלפי מתפקדי המפלגה ביהודה ושומרון, שהגדילו בשנים האחרונות באופן משמעותי את כוחם והשפיעו יותר מכל דיל אחר על פניה של המפלגה. ואכן, עם היוודע התוצאות אתמול חגגו ראשי המתפקדים באזור לא רק את כניסתם הגבוהה של מי שלדבריהם "נשאר נאמן לארץ ישראל", אלא בעיקר על הוצאתם של מי שסומנו מראש כ"אויבי יהודה ושומרון", ובראשם השרים דן מרידור, בני בגין ומיכאל איתן.

כל העדכונים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

מתמודדי מפלגת הליכוד לבחירות לכנסת ה19, באירוע תוצאות הפריימריז בליכוד, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
נתניהו לאחר ספירת הקלפיות, אמש/נמרוד סונדרס

על פי ההערכות, ביהודה ושומרון ישנם קרוב לעשרת אלפים מתפקדי ליכוד, מרביתם הם חברים בשתי קבוצות עיקריות; הראשונה, "המטה הלאומי" מאזור בנימין – והשנייה, "הליכוד שלי" מאזור השומרון. גם בתוך הקו הירוק נראה ששתי הקבוצות הללו מרוצות יותר מכל מתוצאות הפריימריז.

"זה ניצחון גדול לליכוד ולמדינת ישראל כי אתמול בלילה המפלגה הראתה שהיא השתחררה סופית מרוח עמרי שרון", אמר יוסי דגן מההתנחלות שבי שומרון, מראשי קבוצת "הליכוד שלי". "העם בישראל רוצה יהדות, לאומיות וציונות. הליכוד מאתמול גם יותר ציוני וגם יביא יותר מנדטים. עם כל הכבוד לקבוצות אידיאולוגיות מגובשות, דווקא הפריימריז הללו הוכיחו שלא היה ערך לדילים, ולראיה, גדעון סער לא היה בדילים הגדולים והצליח להיכנס, ולכן הוכח שהמתפקדים רוצים רשימה שמחויבת להתיישבות ולערכים היהודיים והחברתיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
משה פייגלין בפריימריז הליכוד, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
משה פייגלין, אהוד המתנחלים ומקום 14 ברשימת הליכוד, אמש/נמרוד סונדרס

לדברי דגן, "הייתה אתמול שמחה אדירה, לא רק שלנו, אלא של כל הפעילים. הכוח שלנו הוא לא כזה שאפשר להגיד שהשתלטנו על המפלגה, כי לא רק 4,300 המתפקדים שלנו הצביעו וזה לא שהצלחנו להכניס ח"כ אחד, אלא יש כאן אמירה של כלל הציבור".

"אני לא חושב שזה ניצחון גדול שלנו, אלא ניצחון לכלל הליכודניקים", הוסיף שבח שטרן משילה, מראשי "המטה הלאומי". "ברור שתרמנו תרומה משמעותית לרשימה, אבל היא לא באה לידי ביטוי בדילים, אלא בכך שהציבור בליכוד הלך לכיוון הלאומי והבין את כישלון השמאל. ראינו מה קרה לנו אחרי כל אותם ויתורים ונסיגות מארץ ישראל ומגוש קטיף ומתפקדי הליכוד הבינו שהדרך חייבת להיות יותר לאומית".

"רשימה המבטאת את רצון העם שהלך ימינה"

לדברי שטרן, האמירות לפיהן הימין הקיצוני השתלט על הליכוד אינן נכונות כלל. "גם לפני ארבע שנים אמרו שבני בגין הוא קיצוני ומיקי איתן עמד בעבר בראש השדולה למען ארץ ישראל, אז זה הליכוד שזז ימינה או שהם זזו שמאלה?", תהה. "האמת היא שהליכוד נשאר במקום ואמר לאלה שחושבים אחרת 'תודה, אבל תשבו בחוץ'". על הטענה כי בפועל מתפקדי הליכוד מההתנחלויות אינם מצביעים ליכוד, אלא רק מבקשים להשפיע על אופי הרשימה אומר שטרן כי "אין תמונה מעוותת שכזו. תמיד הצביעו לליכוד במספרים גבוהים ביהודה ושומרון - וכך יהיה גם הפעם".

דן מרידור יוצא מביתו בירושלים, נובמבר 2012. עומר מירון
"זה הליכוד שזז ימינה או שהם זזו שמאלה?". השר דן מרידור,הבוקר/עומר מירון

מאיר ברטלר, מראשי נוער הגבעות שהוביל גם הוא את אחת מקבוצות המתפקדים באזור בנימין, נשמע מרוצה מהרשימה. "הרשימה מבטאת את רצון העם שהלך גם הוא ימינה", הוא אומר. "זו רשימה שתדאג לארץ ישראל ואני חושב שהיא מגוונת מאוד. בסופו של דבר, הוכח כי מי שהתנגד לתכנית ההתנתקות הוא המרוויח הגדול. זה לא נכון שיש לנו שליטה מוחלטת בתנועה כי עובדה שגם צחי הנגבי, אותו לא רצינו, הצליח להיכנס, אבל הוכח שאי אפשר להתעלם מאלפי מתפקדים ביהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully