וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מהנהגים גולשים בזמן נהיגה

מחקר שבוצע בארה"ב בקרב נהגים צעירים ובוגרים מצא כי מחציתם גולשים ברשת בזמן נהיגה באמצעות סלולארים חכמים. ראש המכון: "כאילו שהיה חסר עוד היסח דעת על הכביש"

מחקר חדש שנערך על ידי מרכז הביטוח האמריקני 'סטייט פארם', העלה כי השימוש בטלפונים סלולאריים חכמים (סמארטפונים) בזמן נהיגה מגדיל את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים באופן משמעותי. מתוך הממצאים, מסתמן כי למעלה מ-50 אחוזים מקרב נהגים בגילאי 18-29, גולשים ברשת תוך כדי נהיגה, נתון שזינק בשיעור חד בעקבות התפתחות טכנולוגית בסמארטפונים.

במחקר הקודם שנערך לפני קרוב לארבע שנים, עמד הנתון על 29 אחוזים בלבד בקרב הגילאים שאוזכרו. עם זאת, נכון לנתוני המחקר כיום, נרשמה תנועה ערה בגלישה אל חשבונות מייל (דואר אלקטרוני) בזמן נהיגה, ללא קשר לגיל המשתמשים.

עוד עולה כי שיטוט ברשת ב-2009 קפץ מ-13 אחוזים ל-21 אחוזים בשלוש שנים, ואילו מי שקוראים ומעדכנים סטטוסים כאלה ואחרים (פייסבוק למשל) עושים זאת בתדירות גבוהה בהרבה מן העבר (9 אחוזים לעומת 15 אחוזים כיום).

היקף המחקר סקר 1,000 נהגים שנוהגים לפחות שעה ביום בשבוע ובבעלותם הפרטית טלפון עם חיבור לרשת וכל האפליקציות האינטרנטיות הפופולאריות. "אינטרנט נייד, הוא עוד גורם סיכון בהסחות דעת בזמן נהיגה. כאילו שהיה חסר עוד אחד", כך אומר ג'אסטין תומזק, מנהל המכון. עוד הוא מציין כי על אף השימוש באינטרנט בנהיגה שהינו מסוכן מאוד ועלול לגרום לתאונות קשות, רוב הגופים המפקחים ביניהם גורמי האכיפה מקפידים לקדם את החשיבות הבטיחותית בריכוז מלא מאחרי ההגה - במיוחד הפחתת שליחת מסרונים.

הנחקרים היו תמימי דעים באשר לסיכון הנובע מגלישה ברשת בנהיגה, אולם שני-שליש מהם משוכנעים שלמשטרה אין שום דרך לאכוף את הנושא ברמה שתבטיח ירידה בתאונות הדרכים הנגרמות מהסחות דעת.

עוד מחקרים בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully