וול סטריט סגרה בירידות; מניית פלוריסטם צנחה 22.8%

ירידה בהיקף התביעות החדשות לדמי אבטלה ובגירעון המסחרי של ארצות הברית ■ פלוריסטם צנחה על רקע ביקורת חריפה בנוגע לדיווחי החברה על הצלחות ■ איזיצ'יפ זינקה לאחר הדוחות

ירידות נרשמו בסיום המסחר בוול סטריט. לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול במהלך המסחר בוול סטריט, המדדים פתחו בעליות קלות אולם לאחר מכן עברו היום (ה') לירידות שהלכו והתחזקו עד לסיום המסחר. השחקנים בשווקים עדיין חוששים מהצוק הפיסקאלי המאיים על המשק האמריקני וגם מהמצב באירופה.

לאחר לילה מתוח ביוון שבו אישר הפרלמנט המקומי חבילת קיצוצים נוספת בהיקף של 11.5 מיליארד אירו לאחר דרמה לא קטנה ומהומות אלימות מחוץ לבניין הפרלמנט, כתנאי לקבלת נתח נוסף מחבילת הסיוע בהיקף של 31.5 מיליארד דולר, עולים בשעות האחרונות דיווחים שהנתח הנכסף לא יגיע בקרוב.

על פי דיווח של רשת "בלומברג" מפי גורמים המקורבים למגעים, שרי האוצר של גוש האירו שיתכנסו ביום שני הקרוב, לא ידונו באפשרות של הענקת הסיוע ליוון והם ימתינו לדוח מטעם ה"טרויקה" - המורכבת מהאיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - שאמור להתפרסם לקראת סוף החודש ויתן פירוט לגבי התקדמות המדינה מקצב העמידה שלה ביעדים שהוצבו לה על ידי המוסדות הבינלאומיים.

נעבור לארצות הברית ולקבלת הפנים העגומה של השווקים לניצחונו של הנשיא ברק אובמה בקדנציה שניה. המסחר בוול סרטיט ננעל אתמול בירידות של כ-2.5% במדדים המובילים. ואם לא די בכך אז הגיע "האיום" מצד סוכנות דירוג האשראי פיץ' שהודיעה כי אם יימצא במהרה פתרון לבעיית הצוק הפיסקאלי, אז ארצות הברית תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה.

איך ישפיע המצוק על הכלכלה
 איך ישפיע המצוק על הכלכלה

ואכן זו השאלה המרכזית שעומדת בפתחו של הנשיא הנבחר מיד עם כניסתו לקדנציה שנייה בתפקיד, במיוחד לאור העובדה כי הקונגרס נשאר בידיים רפובליקניות? כבר לפני הבחירות הודיע הממשל בארצות הברית לפורום שרי האוצר של ה-G20 כי לא משנה מה תהיה תוצאת הבחירות לנשיאות, ארצות הברית מתחייבת לנקטו בכל הצעדים הדרושים על מנת להימנע מהצוק הפיסקאלי, או במידת הצורך, להפחית את ההשפעה שלו הכלכלה האמריקאית. הדברים של הממשל האמריקאי באו לאחר כינוס של פורום שרי האוצר של מדינות ה-G20 שנערך במקסיקו ובו הביעו המשתתפים את הדאגה שלהם מההשלכות של הצוק הפיסקאלי על הכלכלה העולמית, ובצורה עקיפה גם על הכלכלה העולמית.

בגזרת המאקרו, התפרסמו היום הנתונים השבועיים של הבקשות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-3.11 שרשמו ירידה לרמה של 355 אלף כשהצפי היה לעלייה קלה לרמה של 370 אלף תביעות לעומת 363 אלף תביעות בשבוע שקדם לו. בנוסף על כך, פורסם באותה שעה כי הגירעון המסחרי של ארצות הברית לחודש ספטמבר ירד לרמה של 41.5 מיליארד דולר, כשהצפי היה שהגירעון יגדל לרמה של 45.4 מיליארד דולר מנתון מתוקן של 43.8 מיליארד דולר בחודש אוגוסט.

איזיצ'יפ מזנקת לאחר הדוח, פלוריסטם צונחת

מניית אפל המשיכה לאבד גובה על רקע המלצה של ג'ים קריימר למכור את המניה.

חברת Khol פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה מהם עולים כי החברה הצליחה לרשום עלייה ברווח הנקי של החברה ל-215 מיליון דולר שמהווים רווח של 91 סנט למניה לעומת רווח של 211 מיליון - 80 סנט למניה - ברבעון המקביל אשתקד.

התקשורת הזרה תקפה היום את חברת תאי הגזע פלוריסטם סביב אי דיווח של מות נערה, שטופלה בטיפול חמלה של פלוריסטם. הבעיה, לטענת התקשורת הזרה, היא כי החברה "דחפה" דיווחים על טיפולי החמלה, אולם את המוות של הנערה לא דאגה לדווח באופן רשמי. בשל כך עלולה הרשות לניירות ערך האמריקאית לפתוח בחקירה נגד החברה.

חברת איזיצ'יפ הישראלית פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי החברה רשמה רווח נקי של 3.1 מיליון דולר על בסיס non-GAAP והכנסות של 9.3 מיליון דולר - ירידה של 50% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

חברת דלק US , הפועלת בתחום זיקוק והפצה של מוצרי נפט ובהפעלה של תחנות תדלוק ומרכזי נוחות ברחבי ארה"ב, דיווחה על תוצאות שיא לרבעון השלישי של שנת 2012. הרווח הנקי הסתכם בכ-100.3 מיליון דולר (1.67 דולרים למניה בדילול מלא), זאת בהשוואה לרווח נקי של 85.3 מיליון דולר (1.46 דולרים למניה בדילול מלא) ברבעון השלישי אשתקד, עלייה של כ-18%.