וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימולטור נהיגה מסייע בהכשרת הנהגים החדשים

8.11.2012 / 8:16

סימולטור חדשני ללימוד נהיגה עושה נהגים טובים יותר. הם מתמודדים עם מצבי אמת, במגוון תנאים ובשלל תרגולות ורמות. המחיר, 90 שקל לשיעור

אבי כהן

אפשר להירגע, האדם שהרגע דרסנו בשוגג לא היה בשר ודם, אלא אוסף של פיקסלים ושורות קוד בתוכנת מחשב מתקדמת שמסייעת ליצור נהגים טובים יותר. הוא קפץ לנו לכביש כי רצה להספיק לאוטובוס בצדו השני של הכביש במפתיע, אחרי פניה ימינה בה הוא הוסתר אחרי עץ. מתכון כמעט בטוח לתאונה, פצועים, משטרה ומה לא.

אולם מלבד ריח העשן של האוטובוס שנוסע לפנינו והתחושות הפיזיות של תנועת הרכב, סימולטור הנהיגה החדש של SmartDrive בישראל יודע לעשות הכל - להעמיד בפני התלמיד ומורו שלל מצבי תרגולות נהיגה וירטואליים שמרגישים אמיתיים לגמרי, לפני שפוגשים את אלה במציאות המסוכנת של כבישי ישראל.

סמארטדרייב הוא בית ספר לנהיגה של הדור החדש. מלבד הלימוד בפועל, על הכביש במכוניות אמיתיות, לפני כחודש השיקה החברה בישראל שירות חריג של הכשרת התלמידים לפני ותוך כדי שיעורי הנהיגה גם באמצעות מדמי נהיגה מתקדמים (סימולטורים). הרעיון כמובן שאינו חדש והוא לקוח מתחום התעופה, שם טייסים בכל הרמות נדרשים להעביר מספר מוגדר של שעות במכשירי הדמיה. אלה מאפשרים להם לחוות מקרים חריגים במציאות וירטואלית, כדי ולדעת כיצד יוכלו להתמודד עמם במידה ואלה יקרו בטיסה אמיתית.

אולם, הרעיון כן חדשני בעולם לימוד הנהיגה. מאחר והתנסינו בעבר בסימולטורי נהיגה רבים, ניגשנו בספקנות מה אל מדמי הנהיגה של סמארטדרייב, אבל לא צריך יותר משלוש דקות מאחורי ההגה כדי להעריך את יכולות התוכנה והמכשיר. בעזרת עזרים שונים כמו מושב אמיתי, חגורת בטיחות, הגה ושלושה מסכים (שמעניקים מבט פנוראמי), קל מאוד להיבלע לתוך פעולת הנהיגה ולשכוח שמדובר למעשה במשחק לימודי.

התוכנה הצרפתית מציעה למורה מגוון תרגולות, החל מנהיגה במגרש סגור (לשם הסתגלות לתחושת ההגה, הדוושות וכו'), דרך תרגולות בלימה והאצה וכלה במגוון מסלולים עירוניים ובינעירוניים המכילים פשוט הכל - ניווט GPS, רמזורים, תנועה אינטנסיבית של כלי רכב, שלל הפתעות וסכנות וכן מגוון מצבים לימודיים. היתרון בתוכנה זו היא שבה ניתן לבחור מגוון סוגים של כלי רכב בהם ניתן ללמוד לנהוג (ההבדל מוחשי - התוכנה יודעת לשנות את תגובות המערכת בהתאם לכל סוג רכב - פרטי, מסחרי, רכב שטח ועוד), לשנות את תנאי מזג האוויר (שמש, גשם, סערה ושינה השפעה כמובן על רמת האחיזה) ואף להיכנס למפרט הבסיסי של הרכב (יש או אין עזרים אלקטרוניים, הנעה קדמית אחורית או כפולה, לחץ אוויר בצמיגים וכדומה).

וזה עובד? לפי מורי הנהיגה של SmartDrive מדמה הנהיגה משפר מאוד את כושר הנהיגה של התלמידים החדשים, מקצר את זמן הלימוד ובעיקר מלמד אותם להתכונן להפתעות בכביש. מחירו של שיעור שכזה עומד על 90 שקלים ולטעמנו לא מדובר רק בחוויה, אלא באמצעי לימודי חשוב ויעיל. ב-SmartDrive ישנו גם מדמה רכיבה על קטנוע עם תוכנת הפעלה תואמת ומותאמת לדו-גלגלי ובקרוב אף יגיע לישראל מדמה רכיבה גם על אופנועים גדולים וזו כבר בשורה של ממש.

עוד טכנולוגיה ובטיחות בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על לימוד נהיגה בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully