וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלן פלסטינאי סירב להתארח בברצלונה "בגלל שליט"

ניר יהב

1.10.2012 / 16:05

מחמוד סרסק קיבל זימון לקלאסיקו מול ריאל מדריד, אך סירב: "לא אשב יחד איתו. הוא היה חייל במדים כשנפל בשבי"

שחקן נבחרת הכדורגל הפלסטינית מחמוד סרסק, ששוחרר מהכלא הישראלי לאחר שלוש שנים, דחה את הזמנת מועדון ברצלונה להגיע לצפות במשחק האל קלאסיקו שאליו גם הוזמן גלעד שליט ב-7 באוקטובר. סרסק, שהוחזק ללא משפט במשך שלוש שנים ואף שבת רעב במשך ארבעה חודשים במחאה על מעצרו, כינס (שני) מסיבת עיתונאים מול משרדי הצלב האדום בעזה שבה הבהיר כי לא יגיע למשחק המסקרן בין ברצלונה לריאל מדריד.

"איני יכול להיות אורח של המועדון הקטלוני ביחד עם גלעד שליט, משום ששליט היה חייל במדים ועם נשק כאשר נפל בשבי", הסביר. "לעומת זאת אני נעצרתי במחסום בעזה בעת שהייתי בדרכי לשחק כדורגל בגדה המערבית". סרסק, ששוחרר ב-10 ביולי השנה, הוסיף וקרא לישראל לשחרר מהכלא ספורטאים נוספים בני העם הפלסטיני. "בהחלט אענה להזמנה בעתיד של ברצלונה, שלא תיצור השוואה בין התליין לקורבן", הוסיף והדגיש.

סרסק, יליד 87', נעצר בשנת 2009 כאשר יצא מרצועת עזה בדרכו להצטרף אל יתר סגל הנבחרת הפלסטינית בגדה. הוא נעצר במסגרת חוק "כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים" הדומה למעצר מינהלי, כמו רבים מתושבי רצועת עזה. הוצא נגדו צו כליאה בחתימת אלוף המצהיר כי על בסיס מידע מודיעיני, יש יסוד סביר להאמין שסרסק הוא "לוחם בלתי חוקי". צו הכליאה נותר על כנו גם לאחר מספר הליכים משפטיים. לטענת ישראל, סרסק היה פעיל ג'יהאד איסלמי ברצועה והיה מעורב בפעילות צבאית נגד ישראל.

הזמנתו של גלעד שליט למשחקה של קבוצת ברצלונה נגד ריאל מדריד עוררה זעם רב ברחוב הפלסטיני. אוהדיה הפלסטינים של ריאל מדריד מקניטים ללא הרף את ברצלונה וטוענים כי הם "בוגדים שתומכים בציונים". ארגון חמאס הודיע כי כל תחנות הטלוויזיה ברצועת עזה יחרימו את הקבוצה ולא יעבירו שידור של משחקיה. למרות כל הלחצים הודיעה ברצלונה כי היא לא חוזרת בה: "הזמנתו של שליט לא אומרת שאנו לוקחים צד בסכסוך הישראלי-פלסטיני", הבהיר המועדון.

ממשלת חמאס הודיעה: נחרים את ברצלונה אם תזמין את שליט

ברצלונה קיבלה איומים בעקבות זימונו של שליט לקלאסיקו

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully