וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק העפיל לשיא של 11 שנים

קובי ישעיהו

13.9.2012 / 23:24

המשקיעים בוול סטריט קיבלו את מבוקשם - בן ברננקי הכריז על QE3. ה'פד' גם העלה את תחזית הצמיחה ל-2013. בזירת הסחורות - עליות חדות במחירי הזהב והכסף

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ה') בעליות חדות למדי בעקבות הודעת הפדרל ריזרב על השקת תוכנית הרחבה כמותית שלישית (על כך בהמשך). מדד הנאסד"ק זינק לשיא של יותר מ-11 שנים וה-S&P 500 טיפס לשיא של יותר מ-4 שנים. בזירת המאקרו התפרסמו היום מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ומדד המחירים ליצרן.

הפדרל ריזרב עשה זאת הערב שוב: הבנק המרכזי האמריקני השיק סבב שלישי של הקלה מוניטרית (QE3), כאשר הבטיח לרכוש 40 מיליארד דולר של אג"ח מגובות משכנתאות (MBS) בכל חודש. הרכישות יחלו כבר החודש, כאשר ה'פד' מתכנן לרכוש כבר בספטמבר אג"ח ב-23 מיליארד דולר.

בנוסף, מאריך ה'פד' את תוכנית ה"אופריישן טוויסט", במסגרתה הוא יחליף נכסים עם מח"מ נמוך למח"מ גבוה, עד לסך של 85 מיליארד דולר בחודש. עוד עולה מהודעת ה'פד' כי הריבית האפסית במשק האמריקני בשיעור של 0-0.25% תישאר על כנה עד "אמצע 2015".

ההחלטה התקבלה ברוב של 11 מול 1, נשיא שלוחת ה'פד' של ריצ'מונד, ג'פרי לוקר. יו"ר ה'פד' הסביר כי הכלכלה איננה חזקה דיו כדי להוריד את שיעור האבטלה, וכי הבנק המרכזי יוסיף לרכוש נכסים בשוק כל עוד שיעור בלתי המועסקים במשק האמריקני יוותר גבוה.

במקביל להודעה העלה הפד את תחזית הצמיחה ל-2013 לרמה של 2.5% עד 3% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.2% עד 2.8%. בבנק המרכזי מעריכים כי שיעור האבטלה יירד בשיעור מתון לרמה של 7.6%-7.9% במהלך 2013 ולרמה של 6.7%-7.3% במהלך 2014. ב-2015 צפויה האבטלה להתייצב על רמה של 6% עד 6.8%, לפי הצפי של הפד.

הודעת הפד זעזעה גם את שוקי הסחורות. הזהב והכסף רשמו עליות חדות.

בזירת המאקרו, התפרסמו היום נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-8.9. 382 אלף תביעות חדשות נרשמו בשבוע שעבר וזאת לעומת צפי לעלייה לרמה של 369 אלף תביעות מרמה של 365 אלף תביעות שנרשמו בשבוע שקדם לו. גם מדד המחירים ליצרן לחודש אוגוסט פורסם באותה שעה והוא רשם עלייה של 1.7% לעומת צפי לעלייה של 1.2%.

עליות חדות במניות הזהב והכסף

חברת אפל המשיכה בעלייה לאחר שהשיקה אתמול את האייפון 5 לאחר באירוע שנערך בסן פרנסיסקו, למרות שלא היו מהפכות במכשיר החדש, הוא בהחלט מיישר קו עם המתחרים שלו. בסקירה שפרסם בנק ברקליס הבוקר, העריך בנק ההשקעות כי אפל תמכור כ-42 מיליון מכשירי אייפון 5 ברבעון הפיסקאלי הראשון של 2013.

עליות חדות נרשמו היום במניות של חברות כריית המתכות היקרות, במקביל לזינוקים במחירי הזהב והכסף.

מניית פלוריסטם צנחה לאחר שהודיעה כי היא מוציאה לפועל את תשקיף המדף להנפקת מניות ואופציות. לא פורסם סכום הגיוס המתוכנן אולם הכסף שיגוייס ישמש את החברה לביצוע ניסויים, מחקר ופיתוח ושימושים שוטפים אחרים של החברה.

חברת אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שלה בברזיל, AEL Sistemas S.A. זכתה בהזמנת ייצור ראשונה בהיקף של כ-15 מיליון דולר במסגרת פרויקט Guarani. אספקת המערכות, המיועדות להתקנה על גבי רכבים קרביים ממוגנים (רק"מ) 6X6 מתוצרת איווקו, תתבצע במהלך כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully