וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנבים חמים על הונדה אקורד וסיוויק

בפעם הרביעית ברציפות המכונית הגניבה ביותר בארה"ב היא הונדה אקורד, כשסגניתה היא לא אחרת מהונדה סיוויק. גם הפיק-אפים נחטפים מתחת לאף

הונדה אקורד משנת ייצור 1994 היא המכונית הגניבה ביותר בארה"ב זו השנה הרביעית ברציפות, כך מדווח אמש (שני) האתר הכלכלי 'בלומברג'. אשתקד, קרוב ל-7,600 הונדה אקורד מהדגם שצוין נגנבו מבעליהם לפני נתוני הרשות הלאומית לפשעי ביטוח באמריקה. הונדה סיוויק משנת 1998 הייתה המכונית השנייה הגניבה ביותר ובסיכום כללי נועלות השתיים את שני המקומות הראשונים בפעם השביעית ברציפות.

ניתוח של חוקרי הרשות העלה כי האקורד מבוקשת בקרב הגנבים בשל עלות החלפים שבה, שכן מכירת הרכב תניב בתמורה לכל היותר כ-2,000 דולרים (במצב מושלם). עוד סיבה היא שבשנת 1994 הונדה מכרה את הכמות הגדולה ביותר של דגמי האקורד והיא הרוויחה את מקומה בזכות אמינות ועמידות גבוהה לאורך השנים.

אין ספק כי קל יותר לגנוב מכונית ישנה בשל היעדרם של מנגנוני בטיחות הקיימים בכלי-רכב מודרניים, וגם אם הגנב שם ידו על המפתחות - עליו לעקוף את כל המערכות האחרות. "קח לדוגמא את הונדה סיוויק. החברה התאימה לה משבת מנוע רק בסביבות 1997-8, כך שאחוז הגניבות החל לצנוח מייד לאחר מכן ולא לפני", כך מספר חוקר גניבות רכב במשטרת אריזונה ג'ו ברוסיוס.

מצד שני, לא כל פטנט בטחון מרתיע פושעים מלשלוף את הרכב מהחנייה, מתוחכם כלל שיהיה. לראייה, המכונית המודרנית הגניבה ביותר הייתה מסדרת פורד פיק-אפ משנת 2006, לרבות מהדורת ה-F150 שהגיעה למקום השלישי בדירוג הפופולאריות בקרב הגנבים. על פי בלומברג, חלקן עמוסות במכשור מעקב נסתר, מה שהביא לירידה של 43 אחוזים בכמות הגניבות מ-1.26 מיליון ב-2003 ל-710 אלף בשנה הקודמת. ועדיין, התופעה נפוצה גם במכוניות חדישות.

בהמשך הרשימה מופיעה במקום הרביעי טויוטה קאמרי ענתיקה משנת 1991 ואחריה דודג' קראוון שיוצר בשנת 2000. שברולט סילברדו 99' לא הרחק אחריה וגם דודג' ראם מ-2004. פורד אקספלורר 2002 במקום התשיעי וניסאן סנטרה 1994 סוגרת את העשירייה הראשונה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully