וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה תרכוש חשמל מיצרן פרטי

איתי טרילניק , אבי בר-אלי

7.8.2012 / 9:37

היקף ההתקשרות בין החברה למשקאות, יצרנית קוקה קולה לקבוצת פז לרכישה של 24 מגה ואט שעה למפעליה מוערך ב-40 מיליון שקל לחמש שנים

לקוח עסקי נוסף בדרכו לרכוש חשמל מוזל מיצרני החשמל הפרטי: החברה המרכזית למשקאות, יצרנית מותגי קוקה קולה בישראל, מנהלת מגעים מתקדמים עם קבוצת פז לרכישת חשמל עבור מפעליה. המשא ומתן הוא לחוזה חמש שנתי לרכישה של כ-24 מגה-ואט שעה, בהנחה של כ-8% על מחיר חברת החשמל. היקף ההתקשרות מוערך ב-40 מיליון שקל בשנה.

פז חנכה לפני שלוש שנים בחצר בית הזיקוק שלה באשדוד (בז"א) תחנת כוח בהספק של 43 מגה-ואט, הפועלת בטכנולוגיית קו-גנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור). התחנה מספקת 25 מגה-ואט וכ-52 טונה קיטור בשעה לצורכי בית הזיקוק, ואת יתרת החשמל המיוצר מוכרת לצרכנים גדולים. עד כה חתמה פז על הסכמים למכירת החשמל למפעל השבבים מיקרון שבקרית גת, הסכם שהוארך באחרונה עד 2019, וכן לקופת חולים כללית.

בנוסף, מקימה כיום פז בשטח בז"א יחידת קוגנרציה שנייה בהספק של 60 מגה-ואט ובהשקעה של כ-66 מיליון דולר. היחידה תתחיל לפעול בסוף השנה, ותספק כ-60 טונה קיטור לשעה לצורכי בית הזיקוק. פז תמכור את החשמל המיוצר לצרכני חשמל אחרים.

החברה המרכזית למשקאות מייצרת ומשווקת בישראל את מותגי קוקה קולה, קרלסברג ופריגת, וכן מחזיקה במחלבות טרה. מפעל החברה הגדול ממוקם באשקלון, וכולל מבשלת בירה וקווי ייצור למיצים. את מותגי קוקה קולה מייצרת החברה בבני ברק ומוצרי החלב של טרה מופצים מתל אביב.

במסגרת החוזה, תתחייב פז לספק את החשמל לכלל מתחמי קוקה קולה החל באפריל 2013. ואולם פז סובלת כיום מהמחסור בגז טבעי, ומקבלת רק את מקצת הגז שעליו סיכמה עם שותפות ים תטיס. פז ציינה כי היא צופה ב-2012 הפסד בהיקף של 80-150 מיליון דולר כתוצאה מהמחסור בגז. באפריל, חתמה פז מול שותפות תמר על הסכם לרכישה שנתית של 3.12 BCM גז במשך 15 שנה, בעלות של כ-700 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • קוקה קולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully