וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דראגי דחף את דאו ג'ונס לזינוק החד זה חודש

נמרוד הלפרן

26.7.2012 / 23:26

פייסבוק מפרסמת דו"חות ראשונים לאחר הסגירה - נפלה ב-8%. זינגה קרסה ב-37% עקב הורדת תחזית והפסד רבעוני. ניו יורק טיימס קפצה ב-10%. מדד S&P 500 עלה לראשונה זה 5 ימים

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית, מדד דאו ג'ונס קפץ בשיעור החד זה חודש ומדד S&P 500 עלה בראשונה זה 5 ימי מסחר, בעקבות נתוני תביעות אבטלה והזמנות למוצרים בני קיימא טובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב, ולאחר שנשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, אמר כי הבנק יעשה כל שנדרש כדי למנוע קריסה של גוש היורו.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.7% - הזינוק היומי החד ביותר זה חודש; מדד S&P 500 , אשר נפל ב-2.8% בארבעה ימי המסחר הקודמים, טיפס ב-1.7%; מדד נאסד"ק הוסיף 1.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השני ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נפלה בתחילת השבוע לשפל של יותר מ-200 שנה - עלתה ב-0.02% לרמה של 1.43%.

החזית המקרו כלכלית

הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב גדלו זה החודש השני ברציפות ובשיעור חד מהצפוי, ומספר תביעות האבטלה השבועי בארה"ב נפל בחדות, ואילו החוזים למכירת בתים קיימים ירדו במפתיע, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום.

מספר החוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב ירד במפתיע ביוני ב-1.4% - ירידה שנייה בשלושה החודשים האחרונים - לאחר עלייה של 5.4% בחודש מאי, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.3% במספר החוזים

הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב גדלו ביוני ב-1.6% הודות לביקוש מוגבר לציוד בטחוני ומטוסים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.6%. נתוני חודש מאי תוקנו כלפי מעלה לעלייה של 1.6% לעומת גידול של 1.3% שעליה דווח במקור.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב נפל בשבוע שעבר ב-35 אלף לרמה של 353 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר במספר התביעות לרמה של 378 אלף.

מצד השני של האוקיינוס האטלנטי, נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דראגי, אמר היום כי הבנק המרכזי יעשה כל שנדרש על מנת להגן על גוש היורו. "במסגרת המנדט שלנו, הבנק המרכזי של אירופה מוכן לעשות כל שיידרש כדי לשמור על היורו. והאמינו לי, זה יהיה מספיק", אמר דראגי בכנס השקעות בלונדון. דבריו של דראגי חיזקו את ההערכות כי הבנק המרכזי של אירופה ינקוט בצעדים להוזלת עלויות המימון של ממשלות ספרד ואיטליה.

עונת הדו"חות בוול סטריט

למעלה מ-60 חברות הנכללות במדד המניות S&P 500 מפרסמות היום את תוצאותיהן הרבעוניות. מבין 219 החברות הנכללות במדד שכבר פירסמו דו"חות כספיים לרבעון השני, 72% דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, לפי ספקית המידע הפיננסי בלומברג.

פייסבוק , הרשת החברתית הגדולה בעולם, צפויה לפרסם היום אחרי סגירת המסחר את דו"חותיה הכספיים הראשונים מאז ההנפקה המאכזבת שנערכה באמצע מאי. המשקיעים ממתינים לראות אם מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, ישלוף מכובעו שפן שיציג בפני המשקיעים חדשות מעודדות בדבר אפיקי רווח חדשים. לפי הערכות אנליסטים, הכנסות החברה ברבעון השני היו 1.15 מיליארד דולר והרווח למניה הסתכם ב-12 סנט - צמיחה של כ-30% בהכנסות לעומת השנה שעברה. עם זאת, על צמיחתה של פייסבוק עלול להעיב היעדרה של פלטפורמה סלולרית ראויה. נגד פייסבוק הושמעו טענות רבות לפיהן העובדה שלחברה אין אפליקציית סלולר שימושית מספיק וכי היא לא יכולה להציג רווחים דרכה - תפגע בה באופן חמור. בחודש שעבר הודה צוקרברג שהמשימה הקשה ביותר שעומדת בפניו היא להבין איך להתאים את פייסבוק לסלולר.

מניית זינגה נפלה לשפל לאחר שספקית המשחקים הגדולה ביותר של פייסבוק הורידה אמש את תחזית הרווח השנתי, לאחר שעברה להפסד ברבעון השני. זינגה צופה כעת רווח שנתי של בין 4 סנט ל-9 סנט למניה, ירידה משמעותית לעומת התחזית הקודמת לרווח של 23 עד 29 סנט למניה. החברה הסבירה את הורדת התחזית בירידה החדה במספר השחקנים במשחקיה הפופולריים בפייסבוק.

זינגה רשמה ברבעון השני הפסד נקי של 22.8 מיליון דולר, או 3 סנט למניה, לעומת רווח של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. בניכוי סעיפים חד פעמיים, החברה רשמה רווח של סנט למניה, מתחת לתחזית האנליסטים לרווח של 5 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-332.4 מיליון דולר, פחות מתחזית האנליסטים להכנסות של 344.1 מיליון דולר.

ויזה, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, דיווחה אמש לאחר סגירה המסחר על רווח נקי של 1.06 מיליארד דולר, או רווח של 1.56 דולר למניה, ברבעון השני של השנה, לעומת רווח של 883 מיליון דולר, או רווח של 1.26 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח נמוך יותר של 1.45 דולר למניה.

ענקית הנפט אקסון מוביל דיווחה היום על זינוק של 49% ברווחיה, ל-15.9 מיליארד דולר, מעל לתחזיות אנליסטים. הכנסות החברה צמחו ב-1.5%, והסתכמו ב-127.363 מיליארד דולר.

דאו כמיקל, יצרנית הכימיקלים הגדולה בארה"ב במונחי מכירות, רשמה ירידה חדה מהצפוי בהכנסותיה, לסך של 14.51 מיליארד דולר, והחמיצה את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על רווח נקי בסך 734 מיליון דולר, ירידה של 31%.

תאגיד התעשייה האמריקאי 3M דיווח על עלייה של 6.2% ברווח הרבעוני הנקי שלו, ל-1.17 מיליארד דולר. הכנסות החברה ירדו ב-1.9% ברבעון השני והסתכמו ב-7.53 מיליארד דולר, פחות מתחזיות האנליסטים.

ענקית מוצרי הצריכה קולגייט-פלמוליב דיווחה על עלייה של 0.8% ברווחיה, בעקבות עליה בהיקף המכירות ובמחירי המוצרים. קולגייט-פלמוליב רשמה רווח נקי של 627 מיליון דולר ברבעון השני, והכנסות החברה עלו ב-2% ל-4.27 מיליארד דולר - מעבר לתחזיות.

חברת הטלקום האמריקאית ספרינט נקסטל רשמה הפסד נקי בסך 1.4 מיליארד דולר ברבעון השני, התרחבות של ההפסד שרשמה ברבעון המקביל ב-2011 - 847 מיליון דולר. הכנסות החברה טיפסו ב-6% והסתכמו ב-8.8 מיליארד דולר.

ניו יורק טיימס, מו"לית העיתון באותו שם, כמו גם "בוסטון גלוב", דיווחה היום על צמצום ההפסד הרבעוני הנקי שלה ברבעון השני, ל-88.1 מיליון דולר, לעומת 119.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2011. הכנסות החברה צמחו ב-0.6% והסתכמו ב-515.2 מיליון דולר. עם זאת, העיתון חווה ירידה של 6.8% בהכנסותיו מפרסום, עליהם פיצתה עלייה של 8.3% בתפוצה. ניו יורק טיימס, ששינתה בשנה שעברה שוב את האסטרטגיה הדיגיטלית שלה, וחזרה לגבות תשלום על מנויים מקוונים, דיווחה כי מספר המנויים המשלמים שלה באינטרנט עלה ב-13% במהלך הרבעון והגיע ל-532 אלף.

רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם, הנמצאת בשליטת משפחות עופר ופריצקר, עברה במפתיע להפסד ברבעון השני של השנה והורידה את תחזית הרווח לשנה כולה, עקב המשבר הכלכלי באירופה והנזק שנגרם למגזר בעקבות עלייתה על שרטון של האונייה קוסטה קונקורדיה שבבעלות מתחרתה הגדולה קרניבל מול חופי איטליה בינואר - תאונה שגרמה למותם של 32 בני אדם. תוצאות החברה בשורה העליונה והתחתונה כאחת היו נמוכות מתחזיות האנליסטים. רויאל קריביאן צופה כעת לרשום רווח שנתי של 1.4-1.5 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת מלפני שלושה חודשים לרווח של 1.8-2.1 דולר למניה. אנליסטים צפו רווח שנתי של 2.01 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully