וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת פנתה לאלכס גלעדי להפעיל לחץ על ה-BBC

הסערה סביב השמטת שמה של ירושלים כבירת ישראל מהאתר הבריטי מסרבת לגווע. שרת הספורט: "יש לתקן את המעוות"

המחאה של ישראל נגד התנהלות רשת הטלוויזיה הבריטית BBC נמצאת בעיצומה. כידוע, לרגל פתיחת המשחקים האולימפיים בסוף השבוע בלונדון, פתח ה-BBC אתר מיוחד הכולל עמוד פרופיל לכל מדינה הכולל מידע בסיסי לגביה, בצירוף מפת המדינה. השורה הראשונה בכל מדינה מציינת את עיר הבירה. בניגוד לשאר המדינות המשתתפות במשחקים האולימפיים, ישראל היא המדינה היחידה שבפרופיל שלה לא מופיעה כלל קטגוריה של עיר בירה. לפי עורכי ה-BBC לעומת זאת, עיר הבירה של פלסטין, היא מזרח ירושלים.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת שוחחה היום (ראשון) עם אלכס גלעדי, נציג הוועד האולימפי הבינלאומי, וביקשה ממנו לסייע בהפעלת לחץ על רשת הטלוויזיה הבריטית שנמנעת במכוון מלציין שירושלים היא בירת ישראל באתר האינטרנט.

בעקבות פניית השרה, הודיע אלכס גלעדי כי בכוונתו להעביר את הנושא לטיפולו של מרק אדאמס, ראש מחלקת התקשורת של הוועד האולימפי הבינלאומי כדי שיבקש מרשת הטלוויזיה הבריטית להתאים את האתר שלהם להגדרות של אתר הוועד האולימפי. השרה לבנת אמרה: "אני מודה לאלכס גלעדי שפעל במהירות ובנחישות ומקווה שמאמציו יצליחו, ו-BBC יתקנו את המעוות".

אגב, בעקבות מכתב של יועץ ראש הממשלה, הואילה רשת ה-BBC לבצע תיקון חלקי בעמוד של ישראל באתר ובמסגרתו התווספה השורה הבאה – "מקום מושבה של הממשלה בירושלים, על אף שרוב השגרירויות הזרות נמצאות בתל אביב". אלא שאת לשכות ראש הממשלה ושרת הספורט לימור לבנת זה עדיין לא מספק והן, כאמור, ממשיכות לפעול כדי שהרשת הבריטית תציין את ירושלים כבירת ישראל. לשכת ראש המשלה אף פתחה כחלק מהקמפיין לתיקון אתר האינטרנט, דף פייסבוק מיוחד על מנת לעורר מודעות לנושא ולמחות על החלטת ה-BBC.

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully