וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בהקרנת "עלייתו של האביר האפל": הוליווד מתקשה לעכל

עינב שיף

20.7.2012 / 18:50

בכורה חגיגית במעמד כוכבי הסרט בוטלה, האבטחה באולמות הקולנוע בארה"ב הודקה וההכנסות צפויות להיפגע: הטבח בהקרנת הסרט בקולורדו הפך את אירוע השנה בקולנוע לטרגדיה

הטרגדיה האיומה בדנבר, בה נרצחו 12 אנשים בהקרנת חצות של "עלייתו של האביר האפל", כבר נותנת את אותותיה על אחד האירועים הקולנועיים הגדולים של השנה, אם לא הגדול שבהם. כבר הערב (שישי) בוטלה הקרנת בכורה חגיגית של הסרט בפריז, שהיתה אמורה להתקיים במעמד כוכבי הסרט - כריסטיאן בייל, אן הת'אוויי, מריון קוטיאר, וכן הבמאי כריסטופר נולאן. מסיבת עיתונאים של צוות הסרט בוטלה, כמו גם ראיונות מתוכננים לתקשורת. על פי דיווח בכלי תקשורת בצרפת, כוכבי הסרט פרצו בבכי כששמעו על האירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא כך הם תכננו את האירוע. "עלייתו של האביר האפל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטבח גם הביא לפאניקה בקרב מנהלי אולמות קולנוע ברחבי ארה"ב. על פי הדיווחים, היורה הגיע למקום כשהוא עטוי קסדה וגם וסט, שנדמה כתחפושת, כפי שנוהגים לעשות רבים ממעריצי באטמן. בשל כך, הודקה האבטחה באולמות קולנוע בארצות הברית, במיוחד בלוס אנג'לס ובניו יורק. לדברי קצין משטרה בכיר במשטרת ניו יורק, אמנם מסתמן כי המעשה בדנבר הוא בודד שלא צפוי להתפתח למקומות נוספים, אך אין כרגע אפשרות לקחת סיכונים: "מדובר באמצעי זהירות נגד חקיינים וכן להגברת הביטחון בקרב באי הקולנוע", נמסר ממשטרת ניו יורק.

אדם ירה בבכורת הסרט בטמן באורורה, דנבר, קולורדו והרג 14 בני אדם, יולי 2012. AP
אי אפשר לקחת סיכון. אתר האסון/AP

לצד ההשלכות הבטחוניות והפוליטיות של האירוע (הנשיא אובמה הודיע כי הוא מבטל את פרסומות קמפיין הבחירות שלו שתוכננו להיום), גם תעשיית הקולנוע נכנסת לכוננות: אולפני וורנר מפיצי הסרט ומי שתכננו לחגוג היום את צלילי הקופות הרושמות, הוציאו הודעת תנחומים והשתתפות בצער משפחות ההרוגים. בינתיים, נודע כי רק מהקרנות חצות, הכניס הסרט כ-30 מיליון דולר, סכום מצוין אך כזה שנקבע לפני הטבח. עתה, חוששים באולפנים, האירוע הטרגי יוציא לקהל הרחב את החשק מצפייה בסרט, שכשלעצמו מלכתחילה לא קל לצפייה. כך, הפך אירוע הקולנוע הגדול ביותר של 2012 לאחד העצובים של השנה.

ויש גם סרט: איך "עלייתו של האביר האפל"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully