וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה גררה את וול סטריט לירידה ראשונה זה 3 ימים

נמרוד הלפרן

28.6.2012 / 23:28

אורבוטק צללה ב-14%, ג'יי.פי מורגן נסוג ב-2.5% עקב דיווח על התרחבות הפסדיו. התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב מתחת ל-1.6%. מדד נאסד"ק ירד ב-0.9%

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (חמישי) במגמה שלילית, ומדד S&P 500 ירד בראשונה זה שלושה ימים, על רקע הערכות כי פסגת מנהיגי האיחוד האירופי שנפתחה היום לא צפויה להניב החלטות על צעדים משמעותיים לבלימת משבר החוב ביבשת.

מדד דאו ג`ונס ירד ב-0.2%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.2% - ירידה ראשונה זה שלושה ימים; מדד נאסד”ק איבד 0.9%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 1.58%.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 1.9%, ללא שינוי לעומת ההערכות הראשוניות, לפי נתונים סופיים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-6,000 לרמה של 386 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה ל-385 אלף תביעות. משרד העבודה תיקן כלפי מעלה את נתוני השבוע הקודם ל-392 אלף תביעות לעומת 387 אלף תביעות שעליהן דווח במקור. הממוצע הארבע-שבועי של מספר תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, ירד ב-750 לרמה של 386,750 - אולם עודנו קרוב לשיא של שבעה חודשים.

הפסגה האירופית

מנהיגי האיחוד האירופי מתכנסים היום בבריסל לפסגה בת יומיים, במסגרתה ישובו וינסו לגבש פתרון למשבר החוב ביבשת. נשיא האיחוד האירופי, הרמן ואן רומפוי, נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB) מריו דראגי, ונשיא הנציבות האירופית ז'וזה מנואל ברוסו, גיבשו מפת דרכים לעשר שנים עבור גוש היורו שתעמוד לדיון במהלך הפסגה. עם זאת, לפי ההערכות לא צפויה הפסגה להניב תוצאות משמעותיות בכל הנוגע לאיחוד בנקאי או לאמנה שתהדק את שיתוף הפעולה התקציבי בין המדינות.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, המתנגדת לרעיון של הנפקת אג"ח אירופיות משותפות (יורובונדס) כאמצעי להפחתת עלויות המימון של ספרד ומדינות אחרות הכורעות תחת נטל חובות כבד, ומבקשת במקום זאת לבצע רפורמות ארוכות טווח במבנה גוש היורו, הופכת ליותר ויותר מבודדת בעמדותיה לאור תמיכתם של נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי וראש ממשלת איטליה מריו מונטי בהנפקת יורובונדס ונקיטת צעדים מיידיים להוזלת עלויות המימון ולעידוד הצמיחה.

פרשנים וכלכלנים לא תלו תקוות רבות מדי בפסגה מלכתחילה. "אנחנו מעריכים כי הדיונים הללו ישרטטו מפת דרכים לאיחוד תקציבי, פיננסי ופוליטי, אך לא צופים החלטות משמעותיות לגבי צעדים קונקרטיים קצרי טווח שיפחיתו את המתח בשווקים מעבר למה שכבר הוסכם", כתבו האסטרטגים גיירמו פליסס ושרה ייטס מבנק ברקליס בדו"ח למשקיעים. "אנחנו לא היחידים שלהם יש ציפיות נמוכות מהפסגה".

מניות במוקד: ניוז קורפ ו-ג'יי.פי מורגן

הפסדי המסחר של בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס עקב אסטרטגיית הגידור השגויה שחשף בחודש שעבר עשויים להסתכם ב-8-9 מיליארד דולר - הרבה מעל להערכות הקודמות לפיהן ההפסדים יגיעו לשני מיליארד דולר בלבד, דיווח היום העיתון "ניו יורק טיימס".

דירקטוריון ענקית המדיה ניוז קורפ שבראשה עומד רופרט מרדוק, אישר את פיצול החברה לשתיים, הודיעה היום החברה. במסגרת הפיצול יופרדו חטיבת הסרטים והטלוויזיה של החברה, הכוללת בין היתר את אולפני הסרטים פוקס המאה ה-20 וערוצי הטלוויזיה של פוקס, מחטיבת העיתונות וההוצאה לאור, הכוללת בין השאר את העיתונים "וול סטריט ג'ורנל" ו"טיימס" הלונדוני, כמו גם את הוצאת הספרים הרפר קולינס. מניית ניוז קורפ זינקה ב-10.5% בשני ימי המסחר הקודמים על רקע ציפיות לאישור הפיצול.

ישראליות בוול סטריט

חברת אורבוטק הישראלית הורידה היום את תחזית ההכנסות לשנת 2012 לטווח של 430-450 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת להכנסות של 500 מיליון דולר, בשל ירידה בביקוש למסכים שטוחים. במהלך המסחר היום בוול סטריט כבר נפלה המניה ב-25% - הנפילה היומית החדה ביותר של אורבוטק מאז שנת 1991. אתמול הודיעה התובע הכללי של דרום קוריאה כי שישה מעובדי החברה מואשמים בריגול תעשייתי למען חברות טכנולוגיה סיניות וטיוואניות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully