וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציפיות להודעת הבנק הפדרלי מחר דחפו את וול סטריט לעליות

רם עוזרי

19.6.2012 / 23:55

הנאסד"ק הוסיף 1.2% וה-S&P500 הוסיף 1%; אמיר כהנוביץ': "המשקיעים מאמינים כי אם הבנק הפדרלי ירמוז ובטח אם יודיע על משהו שקשור בשורש ד.פ.ס השוק יעלה"

אחרי סגירה מעורבת אתמול, המסחר בבורסות ניו יורק נפתח היום בעליות שערים נאות. מדד דאו ג'ונס רשם עלייה של 0.9%, ה- S&P500 התחזק ב-1% ואילו נאסד"ק הוסיף 1.2% לערכו. התשואה על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים עולה ב-2% לרמה של 1.615% והזהב יורד בשיעור קל של 0.4% למחיר של 1621 דולר לאונקיה.

ההתפתחויות ביוון, שיביאו ככל הנראה להישארותה בגוש היורו לפחות בטווח הקצר, לא הותירו רושם רב על המשקיעים בניו יורק. מה שממשיך לרכז את תשומת לב המשקיעים הוא פגישת הפדרל ריזרב אשר תתקיים מחר, בה תתבהר התמונה באשר לצעדים שינקוט הבנק בתקופה הקרובה.

האפשרויות שעומדות על הפרק, אומר אמיר כהנוביץ', כלכלן המאקרו הראשי של כלל פיננסים, הן הארכה, הרחבה או ביטול של תכנית טוויסט, במסגרתה מחליף הבנק הפדרלי אג"ח קצרות באג"ח ארוכות, או לחלופין השקה של תוכנית הקלה כמותית חדשה לגמרי (QE3).

"לסוחרים מדובר בשאלות קריטיות שקודם כל נבחנות תחת הפן הכלכלי. כלומר, כמה הצדקה יכולה להיות כעת להקלה כמותית נוספת ומהפן השני כמה רמזים או סימנים הם הצליחו לאסוף ממקורות שונים. בשלב השני המשקיעים מאמינים כי אם הפד ירמוז ובטח אם יודיע על משהו שקשור בשורש ד.פ.ס השוק יעלה ואם לא השוק ירד ומבחינתם זו תהיה תגובה נורמלית לגמרי", כותב כהנוביץ'.

אלא, הוא מוסיף, שההנחות האלה אינן בהכרח מוצדקות. "הקלה כמותית איננה פיתרון קסם ובשלב מסויים ההשפעה שלה מפסיקה להיות חיובית והופכת לשלילית. אם בתוכנית הראשונה השווקים טסו, בשנייה הם בקושי עלו ולאחר תוכנית טוויסט הם דשדשו, יתכן מאד שהגבול בין השפעה חיובית להשפעה שלילית הגיע בתוכנית הטוויסט ושההשפעות של תוכנית המשך יהיו דווקא שליליות", אומר כהנוביץ'.

מה שתומך בהרחבה מוניטרית נוספת מצד הבנק הפדרלי הם נתוני הצמיחה המקרטעת, שיעור האבטלה הגבוה, המשבר באירופה, ירידת מחירי הסחורות ואינפלציה מתחת למרכז היעד 2%. מה שעומד נגד החלטה שכזה היא העובדה שהשוק לא ירד בצורה משמעותית שדחפה בעבר לתוכניות מוניטאריות, וכן התשואות הקצרות והארוכות בשפל. "אין עוד הרבה כלים מוניטארים שאפשר לבזבז", אומר כהנוביץ בהקשר זה. "בשביל לצאת בתוכנית QE3 תדרש התדרדרות כלכלית יותר משמעותית".

מה שעשוי לאותת על תפנית בשוק המשכנתאות האמריקאי הוא החלטתו של המיליארדר וורן באפט לרכוש בעסקת ענק חברת משכנתאות. ברקשייר האתאווי, חברת האחזקות של באפט, תשלם 3.85 מיליארד דולר עבור רזידנטל קפיטל, חברת משכנתאות שנשלטה עד כה על ידי אליי פייננשיאל. החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל בחודש שעבר, וברקשייר העמידה תג מחיר של 2.4 מיליארד דולר על החברה עצמה ועוד 1.45 מיליארד דולר על שווי תיק ההלוואות שלה.

נתונים משוק הבנייה שפורסמו היום מאותתים גם הם על התאוששות. היקף התחלות הבנייה בארה"ב ירד במאי בשיעור חד מהצפוי, אך היתרי הבנייה, המהווים אינדיקציה להתחלות עתידיות, עלו לשיא של כמעט ארבע שנים. היתרי הבניה עלו ב-7.9% לקצב שנתי של 780 אלף - הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008, מה שממחיש כיצד השילוב בין מחירים נמוכים לריביות נמוכות מעודד את הביקוש לפרויקטים חדשים.

מניות במרכז

פייסבוק המשיכה לרכז עניין גם היום והוסיפה 1.5% לאחר שהמיליארדר מארק קיובן מכר את מניותיו בחברה, חודש בלבד לאחר שקנה אותן, בהפסד של 200 אלף דולר. "ספגתי פגיעה, התזה שלי היתה שגויה", אמר קיובן בראיון לרשת CNBC . "חשבתי שהמניה תקפוץ במהירות חזרה וזה היה שגוי, וכשאתה שוגה אתה לא מחכה אתה פשוט יוצא. ספגתי פגיעה ועזבתי". פייסבוק רכשה את סטארט אפ טכנולוגיית זיהוי הפנים הישראלי face.comתמורת 80-100 מיליון דולר, ומנייתה זינקה אתמול ב-4.6%.

ענקית התוכנות העסקיות האמריקאית אורקל דיווחה אתמול בלילה על תוצאות טובות מהצפוי ברבעון הרביעי בשנה התקציבית של החברה, שלושה ימים לפני המועד המקורי על רקע שמועות על עזיבתו של קית בלוק שעוררה חששות אצל המשקיעים.

יצרנית מכשירי המדידה נובה , הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, זינקה היום ב-3.6% בניו יורק לאחר שקיבלה המלצת קניה בתחילת סיקור על ידי סטיפל-ניקולס המכובד. המניה עלתה 16% מתחילת החודש ו-10% מתחילת השנה ברקע לצפי לביקושים גבוהים של יצרני שבבים למכונות מדידה בחצי השני של 2012, ובשנת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully