וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונות הבינלאומי (IPI) ליועמ"ש: בטל האישומים נגד אורי בלאו

19.6.2012 / 12:48

"אנו מאמינים שהעמדתו לדין של אורי בלאו על החזקת מסמכים מסווגים תהווה תקדים חמור בפגיעה בעתיד העיתונות הישראלית", כתבו נציגי ההנהלה של הארגון מ-21 מדינות בעולם

אחרי שזכה לתמיכה נרחבת יחסית מהקולגות הישראלים, אורי בלאו זוכה לתמיכה רשמית גם מעיתונאים בכירים בחו"ל. ארגון העיתונות הבינלאומי (IPI) פנה אתמול במכתב פתוח ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין וביקש ממנו לבטל את האישומים נגד עיתונאי "הארץ", שיועמד לדין אשמת החזקת ידיעות סודיות ללא אישור.

על המכתב חתמו 21 חברי ההנהלה של הארגון ממדינות שונות בעולם בהם מו"לים, עורכים ראשיים, ועיתונאים מארצות הברית, בריטניה, גרמניה, טורקיה, הודו, יפן, פינלנד, אוסטריה ופקיסטן.

"אנו מאמינים שהעמדתו לדין של אורי בלאו על החזקת מסמכים מסווגים תהווה תקדים חמור בפגיעה בעתיד העיתונות הישראלית, במיוחד בעיתונות החוקרת", כתבו חברי הארגון. "למיטב הבנתנו בלאו טיפל במידע שהודלף לו בזהירות הראויה, והשתמש בו אך ורק לצורך הכתבה אשר היה בה עניין ציבורי".

לפני חודש הודיע משרד המשפטים כי היועץ המשפטי לממשלה החליט לדחות את טענותיהם של פרקליטיו של בלאו ולהעמיד אותו לדין, וזאת על דעת גורמים הפרקליטות, השב"כ והמשטרה. לטענת הפרקליטות, "פוטנציאל הנזק בהחזקת מסמכים אלה היה עצום, וחשיפתם עלולה לסכן את ביטחון המדינה ואת חייהם של חיילי צה"ל, מכיוון שמדובר במסמכים הכוללים סיכומי דיונים, פרישת כוחות ועוד".

בגילוי דעת שהפיצו כתבים צבאיים בכירים הם יצאו נגד ההחלטה וכתבו: "אנו מזהירים מפני תקדים משפטי שעלול להפוך כל עיתונאי לעבריין בפוטנציה, או לחילופין: להשתיק את התקשורת, להפוך את מערכת הביטחון לאטומה וחסינה מביקורת, ובמשתמע – לפגוע בדמוקרטיה".

עוד בנושא:
"האלוף קודם בתפקידו, והש.ג. יושב בכלא"
בשל מצעד הגאווה: נדחתה הפגנת התמיכה באורי בלאו
העיתונאי כמרגל: חנוך מרמרי בטור מיוחד על פרשת בלאו

לכל הכתבות על פרשת ענת קם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully