072-3300504

הסטודנטים בבירה תופסים את המושכות

הם השתפשפו באוניברסיטה וידעו לנצל את המומנטום: 'יוניברסיטי' הוא לא רק שם מוצלח, הוא מיזם סטודנטיאלי חברתי שקם כתשובה בוגרת ואחראית לדרישה המבולבלת לצדק חברתי

אחינועם מזרחי | 19-06-2012 14:12:00

כי מציון תצא תורה: סימה קוצ'רסקי (25) וחנן ארנפלד (28), סטודנטית לחשבונאות וסטודנט למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים, הם למעשה גם מנכ"לית וסמנכ"ל פיתוח עסקי של חברה בשם 'יוניברסיטי'.

'יוניברסיטי' הוקמה לפני מספר חודשים, כמענה להתמודדויות הבלתי פוסקות עימן נפגשים הסטודנטים בעיר. מקימי החברה מבקשים לתווך באמצעותה בין בעלי מקצוע ירושלמים, כגון מובילים, שיפוצניקים, אינסטלאטורים ויועצים משפטיים, לבין הסטודנטים. בנוסף, שואפת החברה גם להכניס כמה שיותר סטודנטים למעגל העבודה, על מנת לייצר עבורם ניסיון תעסוקתי עשיר במקצועות הנ"ל.

אם תשאלו את היזמים הצעירים, הם יגידו לכם שהמחאה החברתית היוותה את הטריגר: "ההפגנות היו נעדרות איזשהו גוף שיוביל את הרצון של האנשים לשינוי", מסביר ארנפלד הסמנכ"ל. "בהתחלה מאוד תמכנו במחאה, אבל ככל שנמשכה ראינו שאת המשק הישראלי אי אפשר לשנות ושהפגנות הן לא הדרך לעשות דברים", הוא מוסיף. ככל הנראה היו למקימים גם מנטורים לא רעים: "מרצים שלנו, שנמצאים בוועדות, אומרים את האמת בפרצוף – מהמחאה לא יבוא השינוי", הוא מכריז.

מכוונים גבוה
מכוונים גבוה

של סטודנטים, למען סטודנטים
'יוניברסיטי' מתבססת כמעט כולה על סטודנטים. עובדי המטה הם סטודנטים, מסמנכ"ל השיווק והמכירות ועד אחראי הפרויקטים, וכך גם רבים מבעלי המקצוע. ואם לא די בכך, הסטודנטים הם גם קהל היעד של החברה. הרעיון שלהם – לרכז את כל השירותים להם זקוק הסטודנט תחת כתובת אחת – מיטיב מאוד עם אוכלוסיית הסטודנטים בעיר. "אנחנו פונים בעיקר לסטודנטים רווקים ובעלי משפחות צעירות. אם תפנה משפחה צעירה, שלא משתייכת לאוכלוסיית הסטודנטים בהכרח, אנחנו לא נפסול, להיפך, נשמח לתת שירות", מסביר ארנפלד.

כשאגודת הסטודנטים באוניברסיטה נותנת להם גב, ולפניהם חזון חברתי – להוריד את מחירי עלויות המחייה והשכירות – הם מצליחים לספק לקהל הלקוחות שלהם את המחירים הנוחים בשוק. "גייסנו את כל כוח ההתאגדות הסטודנטיאלי, שעומד על 40,000 סטודנטים. פנינו עם זה אל הספקים והבטחנו להם בלעדיות. הם בתמורה התחייבו לספק לנו שירותים במחירי רצפה", מתאר ארנפלד.
ואכן, 'יוניברסיטי' מציעה שירותי הובלות ב-60 אחוז ממחירי השוק, שירותי אינסטלציה ושיפוצים ב-50 אחוזי הנחה וגם כמה שירותים בחינם כגון יעוץ משפטי בנושא דיור.

חוץ מ"לעשות לכם מחיר", הם גם רוצים למצוא לכם עבודה: סטודנטים מקבלים הכשרות מקצועיות כמתווכים מוסמכים ועוזרים לסטודנטים אחרים בחיפוש אחר הדירה האולטימטיבית. ארנפלד מספר שיש לזה גם צדדים שליליים: "אנשים טועים ותופסים סטודנטים כאנשים לא מקצועיים כי אין להם ניסיון מקצועי. לפעמים סטודנטים בעצמם חוטאים בזה, כי הם רגילים שללא ניסיון אין עבודה. אני שומע מסטודנטים שלא מאמינים בעצמם את השאלה: מאיפה יש לך ניסיון לעשות כך וכך?? אל תשכחו שאנחנו ילדים גדולים. בהתחלה לקוחות מרימים גבה, אבל אחרי כמה דקות של שיחה משהו בהם משתנה. בפועל, כשבא סטודנט לבית שלך הדברים נראים אחרת, כי יש הזדהות".

הם רק בתחילת הדרך, אבל מבטיחים ליצור שינוי אמיתי וארוך טווח, וכל האמצעים שלרשותם כשרים: "היינו רוצים להתפשט גם לערים אחרות בצורה של לימוד שיטות עבודה, זכיינות וכדומה", ארנפלד אומר לבסוף. "פרויקט הסאבלט החדש עליו אנחנו עובדים יעבוד בכל הארץ, ובקרוב נשיק גם אפליקציה מטורפת לפייסבוק – שיתוף פעולה עם סטודנט לעיצוב ש'יוניברסיטי' הייתה החיבור הטבעי שלו".

בעלי מקצוע מוסמכים
בעלי מקצוע מוסמכים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד