וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההחלטה מחזירה את ישראל שנות דור לאחור"

30.5.2012 / 19:44

אגודת העיתונאים בירושלים מצטרפת לגל הגינויים בתקשורת להחלטת היועמ"ש להעמיד את אורי בלאו לדין, ומודיעה: נפעל לביטולה. ארגון העיתונאים: החלטה המסכנת את חופש העיתונות

החלטת היועמ"ש יהודה ויינשטיין להגיש כתב אישום נגד עיתונאי הארץ אורי בלאו ממשיכה לגרור תגובות. בהודעה שהוציאה אגודת העיתונאים בירושלים טענו דובריה כי "ההחלטה מחזירה את ישראל שנות דור לאחור ומעמידה בספק את הגדרתה כמדינה דמוקרטית אמיתית".

"ההחלטה מצטרפת לשורת צעדי החקיקה, שנועדו לפגוע במעמד העיתונות ובתפקידיה החיוניים לקיומו של כל משטר דמוקרטי. הפרסומים של אורי בלאו עברו צנזורה והעיתונאי מהארץ עשה מה שכל עיתונאי טוב צריך לעשות: לחשוף לעיני הציבור ולהביא לשיפוטו את מה שמנסים להסתיר מעיניו.
מאכזב שהיועץ מצטרף בהחלטתו המבישה לפוגעים בחופש הביטוי, במקום להיות זה שמגן עליו מפני הגורמים השלטוניים המבקשים להצר את צעדיו", לשון ההודעה.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים דני זקן הוסיף כי "אגודת העיתונאים בירושלים תפעל לביטול ההחלטה, ותסייע בכלים העומדים לרשותה להגן על בלאו ועל העיתונות החופשית בישראל".

"סירוסה של העיתונות מהיכולת הבסיסית לסקר ולבקר את מערכת הביטחון"

גם ארגון העיתונאים החדש הגיב להחלטת היועץ, ומסר כי הוא מוחה בתוקף על ההחלטה להגיש כתב אישום נגד בלאו, ורואה בה החלטה שמסכנת את חופש העיתונות שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה.

"במסגרת עבודת העיתונאי והיחסים המיוחדים שבין עיתונאי לבין מקורות הנמצאים בתפקידים רגישים, נחשף עיתונאי למידע רב שחלקו בעל היבטים ביטחוניים. כמי שפועלים לפי כללי האתיקה וחוקי המדינה, עיתונאים בכלי תקשורת ישראליים מפרסמים ידיעות בעלות גוון ביטחוני רק לאחר שהן מאושרות על ידי הצנזורה. כך פעל גם אורי בלאו.
עוד דורשים כללי האתיקה, שכל פרסום, ובעיקר פרסומים רגישים הכוללים חשיפת מחדלים של גורמים שלטוניים ואחרים, יהיה מגובה במסמכים שיאפשרו לעיתונאי להוכיח את טענת 'אמת דיברתי'", נמסר מהארגון.

"כל עיתונאי חוקר מחזיק ברשותו מסמכים שהודלפו ממקורות לא רשמיים. אנו לא מכירים דרך אחרת לחשוף בפני הציבור מקרים של שחיתות שלטונית, עוולות ועבירות שמבצעיהן היו מעדיפים שימשיכו להתקיים באין מפריע".

"ללא הדלפות (שמפורסמות, בנושאים ביטחוניים, באישור הצנזורה) יהיו העיתונאים תלויים אך ורק במידע שהם מקבלים בהודעות לעיתונות ועבר דרך המסננת של השלטון. מידע רב נוסף, שפעמים רבות יש בו עניין רב לציבור כלל לא ייחשף – דבר שירוקן מתוכן את תפקידו הראשון במעלה של העיתונאי לתפקד ככלב השמירה של הדמוקרטיה".

"משמעות הגשת כתב האישום נגד בלאו היא אחת", הוסיפו בארגון, "סירוסה של העיתונות מהיכולת הבסיסית לסקר ולבקר את מערכת הביטחון שלא דרך סוכני המידע הרשמיים שלה, כגון דובר צה"ל או דוברים אחרים - גורמים בעלי אינטרס מובהק שלא לבקר את המערכת. מצב זה לא מתקבל על הדעת ואסור שיתקיים במדינה דמוקרטית בה חופש העיתונות הוא ערך עליון. על כתב האישום יופיע אמנם שמו של בלאו, אך ברור לחלוטין שזהו כתב אישום נגד כל עיתונאי שאי פעם קיבל מפלוני מסמך רגיש בעל חשיבות ציבורית - מסמך שגורם כלשהו לא רצה שייוודע לציבור", לשון הודעה.

עוד בנושא:
ויינשטיין הכריע: כתב אישום נגד אורי בלאו
עיתונאים בכירים: "יום שחור לעיתונות בישראל"
פרשנים צבאיים: "תקדים משפטי שעלול להפוך כל עיתונאי לעבריין בפוטנציה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully