וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין נתניהו נגד גינטר גראס: "אירן מהווה איום לשלום, לא ישראל"

טל שלו, כתבתנו המדינית

5.4.2012 / 16:52

ראש הממשלה התבטא באופן חריג נגד זוכה פרס נובל לספרות, שטען כי ישראל היא סכנה לשלום העולמי: "זו השוואה מבישה שאומרת הרבה על מר גראס", אמר נתניהו

בצעד חריג, הגיב היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לדברי הסופר הגרמני גינטר גראס, זוכה פרס נובל לספרות, שפירסם שיר אנטי ישראלי בו הזהיר מהגרעין הישראלי וקרא לה "סכנה לשלום העולמי": ?ההשוואה המבישה שערך גראס בין ישראל לבין אירן, משטר המכחיש את השואה וקורא להשמדת ישראל, אומרת מעט מאד על ישראל והרבה על מר גראס", אמר ראש הממשלה. "זוהי אירן, לא ישראל, המהווה איום לשלום העולם וביטחונו. זוהי אירן, ולא ישראל, המאיימת בהשמדה על מדינות אחרות?.

"במשך שישה עשורים הסתיר מר גראס את עברו כחבר ב'וואפן אס.אס'", המשיך נתניהו. "לכן, אין זו כנראה הפתעה שהוא מגדיר את המדינה היהודית היחידה כאיום הגדול ביותר לשלום העולם ומתנגד להצטיידותה באמצעים להגנה עצמית. אולם, אנשים הגונים בכל העולם צריכים לגנות בחריפות את ההצהרות הנבערות והמבישות הללו".

אמש כאמור פרסם גראס שיר במגזינים ובעיתונים בגרמניה ובאירופה בו טען כי מדיניות הגרעין הישראלית מהווה "סכנה לשלום העולמי" וכי על גרמניה שלא למכור צוללות מסוג "דולפין" לממשלת ישראל, עד שלא תקבל על עצמה פיקוח בינלאומי על הגרעין, כמו גם אירן. לטענת גראס, לא התבטא בנושא עד היום בשל עברו הבעייתי: גראס, יוצר "תוף הפח" המופתי, היה חבר בהיטלר יוגנד וכן לזמן מה גם ב-SS.

השואה היא אחת מהחוויות העיקריות המעצבות את תודעתו הלאומית והאישית של ראש הממשלה, ובמרבית נאומיו הוא נוהג להשוות את האיום הגרעיני האירני לשואה, בין היתר על רקע הניסיון לגייס את מדינות המערב למאמץ לסיכול הגרעין. "70 שנה אחרי השואה, רבים בעולם שותקים אל מול הצהרות אירן למחוק את ישראל מעל פני האדמה? אמר בטקס יום השואה הבינלאומי השנה בכנסת. גם בחודש שעבר, בנאומו בוועידת אייפאק, הציג חלופת מכתבים בין איש הקונגרס היהודי העולמי לשר אמריקאי במלחמת בעולם השנייה, בו מוצגים נימוקי סירובה של ארה"ב לנקוט יד קשה ולהפציץ את מחנות ההשמדה הנאצים באירופה; אחר כך קבע ש-"2012 אינה 1944", וש"הממשל האמריקאי היום הוא שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully