וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגף התנועה: האכיפה מוכיחה את עצמה

ברבעון הראשון של השנה חלה ירידה של 28 אחוזים בכמות ההרוגים בתאונות דרכים בכבישי ישראל. ניצב ברונו שטיין: "אגף התנועה ימשיך לאכוף עבירות חמורות"

ערב חג הפסח, מפרסמת משטרת התנועה את סיכום נתוניה לרבעון הראשון של השנה בכבישי ישראל. על פי אגף התנועה, חלה ירידה משמעותית של 28 אחוזים בכמות ההרוגים בתאונות דרכים קטלניות. בסיכום ארבעת החודשים, עומד הנתון על 73 הרוגים לעומת 102 בתקופה המקבילה אשתקד.

הנתונים לעומת שנת 2011 מלמדים על צמצום חד של מעורבות נהגים בתאונות דרכים. כמות התאונות, בסך הכול, עומדת כעת על 2,909 לעומת 3,710 בשנה הקודמת – הפחתה של 22 אחוזים. מתוך אלה, 350 הינן תאונות דרכים חמורות – ירידה של 16 אחוזים ביחס לשנת 2011, שם נרשמו 419 תאונות קשות.

אולם את הירידה החדה ביותר – 24 אחוזים, אפשר לראות בכמות הנפגעים ב-2012 שירדה ל-5,297, לעומת 6,955 אשתקד. במגזר הלא יהודי אגב, נרשמה צניחה של 45 אחוזים במניין ההרוגים ל-22 בני-אדם.

לדברי ברונו שטיין, ראש אגף התנועה, הנתונים מצביעים הן על רמת האכיפה של המשטרה, והן על מודעות הציבור להשלכות של זלזול בחוק: "ניתן ללמוד כי קיים שיפור משמעותי בהתייחסות ציבור משתמשי הדרך להוראות החוק. אגף התנועה ימשיך להתמקד באכיפת עבירות בריונות כביש, מהירות ושכרות על מנת להציל חיים".

משטרת התנועה נוקטת מידי שבוע ביד קשה נגד מעשי בריונות כביש, נהיגה תחת השפעת חומרים מסוכנים, ועבירות חמורות כמהירות מופרזת ועבירות בכבישים אדומים (מועדים לפורענות ותאונות). אגף התנועה מפעיל מאות ניידות סמויות, אופנועים ויחידות של המשטרה הצבאית, על מנת לתפוס נהגים שמסכנים את המשתמשים בדרך. בחודש האחרון עצרה המשטרה אלפי נהגים במעשי בריונות, ועוד מאות מקרים כגון דיבור בנייד בזמן נהיגה.

אחת התופעות הקשות בישראל בתאונות דרכים היא הפגעותם של הולכי-רגל. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גם במקרה זה אפשר להבחין בירידה, הבאה לידי ביטוי בצניחה של 39 אחוזים במניין ההרוגים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (36 הרוגים). עוד על פי הרשות, ירידה של 41 אחוזים בקרב ההרוגים על רוכבי דו-גלגלי לעומת שנת 2011 (17 הרוגים).

צריך לציין, כי חודש בלבד אחרי הפעלתן של מצלמות המהירות החדשות, מוקדם לקבוע מהי רמת יעילותן במיגור תאונות הדרכים הקטלניות. נתון זה יתברר רק בחודשים הקרובים.

עוד הרבה על משטרת התנועה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully