וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפד החדש: רשמים ראשונים

19.3.2012 / 13:48

האייפד החדש הוא הדגם הטוב ביותר של אפל עד היום, אבל האם הוא מצדיק שדרוג? תלוי כמה חשובה לכם איכות תמונה מעולה

אבי כהן

צילום: אבי כהן, youtube, רויטרס
עריכה: בת גולן
קריינות: אסף לבנון


תורים ארוכים ב-10 המדינות הראשונות בהן הושק הדור החדש של האייפד בצורה רשמית מבהירים כי אפל מסתדרת היטב גם בלי הספרה שלוש בשם שלו. ובזכות תחבורה אווירית מהירה, הוא כבר כאן. לא מדובר ביבוא נרחב של איידיגיטל - זה צפוי להתחיל בעוד כמה שבועות - כי אם ביבוא של חנויות קטנות, אך היחידות הראשונות של המכשיר נחתו לא מכבר בארץ הקודש.

לקחנו את אחת מהיחידות האלה מחנות iStore התל-אביבית. יש להבהיר מראש, זוהי איננה סקירה מקיפה – חצי יום עם המכשיר אינו זמן מספיק כדי לכתוב סקירת עומק. מדובר בפתרון ביניים, אי שם בין להתנסות במכשיר שעה בחנות (חוויה שכל כך מנותקת מהשימוש הצרכני, עד שאין לרשמים ממנה ערך לקורא), לבין הביקורת המלאה שתגיע בהמשך. לא מומלץ לבסס את כל ההחלטה שלכם על קניית המכשיר רק מההתרשמות הזאת, אבל היא יכולה להוות עבורכם נקודת התחלה טובה. חשוב מכך, מטרתה גם להסביר מה תפסידו אם תרכשו עכשיו את האייפד 2 בן השנה בהנחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התצוגה עושה את כל ההבדל

הדבר הברור ביותר שאפשר לומר על האייפד החדש הוא גם המובן מאליו: המסך החדש עושה את כל ההבדל. התצוגה הייתה נקודת החולשה של האייפד 2, ואפל פתרה את הבעיה: רזולוציה של 2048x1536 פיקסלים שמספקת חדות שאין שניה לה. לא משנה מה תעשו עם המכשיר: תגלשו באתרי אינטרנט, תפעילו אפליקציות, תראו תמונות סטילס, תצפו בקטעי וידאו ב-HD או תקראו ספרים אלקטרוניים – התמונה והטקסט שיופיעו לנגד עיניכם יהיו חדים ומצוינים. תענוג להסתכל על מסך כל-כך נקי עם טקסט כל-כך ברור – גם כאשר מדובר באותיות קטנטנות.

הגדלת התמונה לגודל המקסימלי האפשרי לא פוגעת באיכות - מה שמופיע על המסך נשאר חד וברור כמו אותיות דפוס בעיתון. מי שהתרגלו לאפליקציות של ספרים אלקטרוניים דוגמת הקינדל של אמזון או "עברית" יתענגו לראות אותיות כל-כך ברורות – שמקלות על העיניים, הנוטות להתעייף מקריאה ארוכה במכשירים עם תאורה אחורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבדל מרכזי שני במכשיר הוא המעבד החדש של המכשיר – ה-a5x. כאן מתקיים תהליך מעניין: משתמשי אייפד 2 שיעברו לאייפד החדש ירגישו מהר מאוד את ההבדל במהירות: עמודי אינטרנט עולים מהר יותר, מעבר בין מסכים מתרחש מהר יותר וכאשר לוחצים ב-AppStore על הורדת אפליקציה – המסך של החנות מתמזער ומתחיל את ההורדה במהירות שיא.

עם זאת, לאחר כמה שעות של עבודה רצופה עם האייפד החדש מבינים שבסך הכל מדובר באותה חוויית שימוש שהייתה בדגם הקודם. האייפד 2 לא סבל מבעיית איטיות, והתמודד היטב גם עם מספר רב של אפליקציות שהיו פתוחות במקביל בזיכרון. האייפד החדש עושה זאת טוב יותר, אבל למעט אותם הניואנסים שצוינו, אינו מספק הבדל משמעותי מספיק שיגרום לדגם הקודם להרגיש לפתע כמקרטע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמה בלי בושה

על המצלמה של אייפד 2 אפשר היה להגיד הרבה, אך בסופו של יום דובר במצלמה שהשתיקה יפה לה. מביך שאפל לא התביישה להכניס למכשיר מצלמה ברזולוציה של פחות ממגה-פיקסל אחד, והתמונות היו בהתאם – מגורענות ובינוניות, במקרה הטוב. האייפד החדש מיישר קו עם אייפון 4 (אבל לא עם האייפון 4S) ומציע מצלמת 5 מגה פיקסל. זו מצלמת היטב גם בתאורת יום וגם במצב חשוך עם תאורה מינימלית (למרות שאינה כוללת פלאש). האייפד, מכשיר בגודל 9.7 אינץ', אמנם אינו כלי צילום אידיאלי – אבל עדיין טוב שהיכולת הזאת קיימת בו, ובצורה טובה מספיק, והמצלמה החדשה מספקת אותה.

יכולת חדשה שנוסף למכשיר היא ברמת התוכנה ולא החומרה: היכולת להכתיב טקסט. לחיצה על כפתור הרמקול שהתווסף למקלדת הווירטואלית תאפשר לכם להגיד בקולכם טקסט, שהמערכת תנסה לזהות ולהקליד עבורכם. זה עובד טוב והמכשיר בדרך כלל מצליח לזהות למה התכוונתם. לאחר שהטקסט מופיע על המסך המערכת מציעה אם לשלוח אותו למנוע חיפוש – אפשרות יעילה ומתבקשת.

אירוע השקת אייפד. רויטרס
אמר שצריך לקחת בחשבון את האפליקציות - וצדק. טים קוק מציג את האייפד החדש/רויטרס

סיכום: שדרוג? לא בכל מצב

האייפד החדש מספק חוויית שימוש מצוינת ומעוררת התפעלות. המסך המעולה שלו הופך אותו לאחד הטאבלטים האיכותיים בעולם אם לא האיכותי שבהם. צרכנים שרוצים לקנות את הטאבלט הראשון שלהם חייבים לשקול את רכישת המכשיר – לא רק בזכות החומרה המרשימה שמציג הדגם החדש והמסך הטוב ביותר שיש כיום בשוק, אלא גם בזכות העובדה שהיצע האפליקציות המותאמות לטאבלטים של אפל גבוה הרבה יותר מזה של טאבלטי אנדרואיד (כפי שהדגיש מנכ"ל אפל טים קוק בעת הפרזנטציה של המכשיר, ובצדק).

שאלה מורכבת יותר היא האם כדאי למחזיקי האייפד 2 לשדרג עכשיו. התשובה לכך אינה חד משמעית, ונובעת מחשיבות התצוגה עבור כל משתמש ומשתמש. מי שלא הסתפק ברמת התצוגה של האייפד 2 (שניכר בה כי אינה טובה מאוד) יראה באייפד 3 שינוי משמעותי ששווה את כספו. מי שכן הסתפק בה – לא ימצא כאן חוויית שימוש שונה משמעותית מזו הקודמת, שכן המכשיר מתנהג ומרגיש פחות או יותר אותו הדבר – למעט, כאמור, שיפור מסוים במהירות שלא מייצר הבדל גדול ומורגש מספיק.

שאלה נוספת היא האם עדיף לרכוש אייפד 2 שמחירו ירד כעת על פני האייפד החדש. התשובה, לטעמנו, היא לא. קודם כל – מכיוון שהשינוי המשמעותי ברזולוציה שווה את הפער במחיר. אך סיבה נוספת היא מעגלי הריענון של אפל. החברה תומכת בצורה מלאה בכל מכשיר שהיא מוציאה במשך כשנתיים, בהן יכולים המשתמשים להיות בטוחים שיוכלו להריץ עליו כל עדכון, כך שקניית אייפד 2 עכשיו משמעה קניית מכשיר שעוד כשנה כבר לא יוכל לעמוד בקצב. שווה לשלם עוד כמה מאות שקלים ולצאת עם טאבלט איכותי שרק עכשיו מתחיל את חייו ולא צפוי לצאת מהמחזור בזמן הקרוב.

תודה ל-iStore על השאלת המכשיר.


עוד בנושא:

- מחיר האייפד החדש בישראל: החל מ-2,349 ש”ח
- האייפד החדש הושק במדינות רבות בעולם

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • אייפד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully