וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הסנקציות: אירן הגדילה יצוא הנפט בינואר

ישראל פישר וכנויות הידיעות

18.3.2012 / 14:56

מדו"ח שהוציא ארגון אופ"ק עולה כי היקף יצוא הנפט מאירן עמד בינואר על 2,265 מיליון חביות ביום - הנתון הגבוה ביותר מאז 2008. בנוסף, הודו מקילה על הסחר עם אירן

סעודיה ואירן הגדילו בינואר את יצוא הנפט שלהן לעומת דצמבר, בשל ביקוש גובר לנפט גולמי ממדינות אופ"ק - כך עולה מדו"ח שהוציא היום הארגון שהמדינות החברות בו אחראיות לכ-40% מאספקת הנפט בעולם.

סעודיה, יצרנית הנפט הגדולה באופ"ק, הגדילה בינואר את היצוא שלה ב-2% ל-7.507 מיליון חביות ליום. אירן, יצרנית הנפט השנייה בגודלה בארגון ייצאה בינואר 2.265 מיליון חביות ביום - הנתון החודשי הגבוה ביותר מאז 2008.

בנוסף, בעוד החרם על אירן מצד מדינות המערב מתהדק, פורסם אתמול כי הודו החריגה מתשלום מס כסף שנועד לרכישת נפט מאירן. ההחרגה תיכנס לתוקפה מ-1 באפריל, ולפי הצעת התקציב שמכילה את התקנה הזו, הצעד נובע מ"אינטרסים לאומיים".

הודעת הודו, שתקל על סחר הנפט עם אירן היא חריגה, לאחר שביום שישי נודע כי אירן תנותק ממערכת הסליקה הבינלאומית סוויפט ואתמול הודיעו בנקים באיחוד נסיכויות המפרץ כי לא יסחרו עוד בריאל אירני. ואולם למרות הודעת הבנקים באיחוד נסיכויות המפרץ, הבנק המרכזי של איראן מתעלם מכך ומנסה לשדר "עסקים כרגיל", לאחר שהודיע כי ניתן לסחור שוב במטבע האיראני בערכי השוק. הודעת הבנק המרכזי הגיעה מכיוון שבינואר קיבע הבנק המרכזי במדינה את שער המטבע על 12,260 ריאל אירני לדולר בשל הפיחות החד בערך המטבע, שנגרם בעקבות הסנקציות על המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully