וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורים יותר, רואים יותר

מחקר חדש גורס כי משחקי מחשב אלימים טובים לבריאות. אך הכוונה הפעם אינה לבריאות הנפשית, כי אם לבריאות העיניים

משחקי מחשב אלימים מותקפים מדי פעם על הנזק (שמעולם לא הוכח) הנפשי אותו הם גורמים כביכול לשחקנים הצעירים. מנגד, אנחנו רואים מחקרים שגורסים כי המשחקים דווקא עוזרים להתפתחות מנטלית. אבל מחקר כמו זה של אוניברסיטת מקמסטר בקנדה טרם נראה.

המחקר גורס כי משחקי המחשב האלימים טובים לבריאות. אך לא לזו הנפשית, כי אם לבריאות העיניים שלכם. לטענת החוקרים, הריכוז שנדרש במשחקי פעולה כמו קול אוף דיוטי עזר לאנשים לשפר ולחזק את כישורי הראייה שלהם. הנבחנים, שחלו בילדותם במחלה נדירה ששיבשה את יכולת הראייה שלהם, שיחקו במהלך חודש אחד 40 שעות במשחק Medal of Honor של חברת EA, כשהם משחקים חמישה ימים בשבוע, מספר שעות ביום. אצל 83 אחוז מהנבחנים, חל שיפור בראייה לאחר החודש הזה.

החוקרים חושבים שהמחקר מראה כי "מערכת העצבים הויזואלית מספיק גמישה כדי ליצור או לגלות קשרים גם כשהאדם מבוגר... וההנחה היא שזה יכול להיות נכון לגבי כל בעיית ראייה". בו בזמן, החוקרים יצאו מנקודת הנחה שמשחקי המחשב האלימים כן יכולים לגרום להתמכרות, ולכן הגבילו את המשתמשים ל-10 שעות משחק בשבוע, ולא יותר משעתיים ביום.

נזכיר שוב כי מעולם לא הוכח קשר סיבתי בין משחקים אלימים לבין אלימות בעולם האמיתי. על כל מחקר שטוען זאת יש מחקר שמפריך את הטענה. הקונצנזוס היחיד הוא שעל ההורים להיות מעורבים במשחקים של ילדיהם – בבחירתם, בשיחה אודותיהם ובפיקוח על הילד בזמן משחקי רשת.

עוד בנושא:

גם בית המשפט העליון בארה"ב בעד משחקים אלימים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully