וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: S&P 500 נסגר קרוב לשיא של 3 שנים

נמרוד הלפרן

18.2.2012 / 0:28

S&P עלה ב-0.2% ונמצא במרחק נקודה בודדת מהשיא שנרשם לפני 9 חודשים וביוני 2008. הנפט בשיא של 9 חודשים. ביום שני לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הנשיאים

בורסות וול סטריט עלו ומדד S&P 500 נסגר קרוב לשיא של 3 שנים, על רקע הערכות כי תוכנית החילוץ האירופית ליוון תאושר ולקראת סוף שבוע ארוך של יום הנשיאים בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.4%; מדד S&P 500, אשר רשם אתמול את הזינוק היומי החד ביותר זה שבועיים ונסגר ברמתו הגבוהה ביותר זה תשעה חודשים, עלה ב-0.2% ונמצא במרחק של נקודות בודדות מהשיא של 1,363.61 נקודות שרשם לפני תשעה חודשים, ואשר היה רמתו הגבוהה ביותר של המדד מאז חודש יוני 2008. מדד נאסד"ק נסגר בירידה של 0.3%, אולם עודנו מרוחק ב-50 נקודות בלבד מרמת 3,000 נקודות - רף שהמדד לא חצה מאז ה-17 בנובמבר 2000, בסופה של בועת ההייטק. עם זאת, מדד נאסד"ק עודנו נמוך ביותר מ-40% משיא של 5,048.62 נקודות אליו נסק בחודש מארס 2000. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.01%. ביום שני לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת יום הנשיאים.

בשוק הסחורות: החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 103.24 לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז אמצע חודש מאי - לאחר עלייה של 0.9% בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט ב-4.6% - העלייה השבועית החדה ביותר מאז דצמבר. מוקדם יותר היום, נסגרו בלונדון החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה באפריל במחיר של 119.58 דולר לחבית, ירידה של 0.4%, לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה מחירם לרמה של 120.7 דולר לחבית - הרמה הגבוה ביותר מאז אמצע חודש יוני.

אינפלציה מתונה מהצפוי בארה"ב

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בשיעור מתון מהצפוי בחודש ינואר, וסיפק בכך חיזוק לתחזית הבנק הפדרלי לפיה האינפלציה אינה צפויה להרים ראש בארה"ב. מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה בחודש ינואר ב-0.2% לעומת החודש הקודם, לאחר שנותר ללא שינוי בדצמבר, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של 0.3%. במהלך 12 עלה המדד ב-2.9% - העלייה השנתית המתונה ביותר מאז חודש מארס 2011.

מדד הליבה של מדד המחירים לצרכן, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים, עלה אף הוא ב-0.2% בינואר - בהתאם לתחזיות הכלכלנים. מדד הליבה עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-2.3%, העלייה השנתית החדה ביותר מאז ספטמבר 2008.

תחזית האינפלציה הנמוכה היתה אחת הסיבות לכך שהבנק הפדרלי הודיע כי בכוונתו להותיר את הריבית בארה"ב בשפל הנוכחי לפחות עד שלהי שנת 2014. "השיא כבר מאחורינו", אמר ג'רמי לאוסון, כלכלן בכיר בבנק BNP פאריבה, בהתייחסו לאינפלציה בארה"ב בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

משבר החוב באירופה

גרמניה מעוניינת למנוע פיצול של העברת חבילת החילוץ ליוון בגובה 130 מיליארד יורו, כפי ששוקלים שרי האוצר של גוש היורו, כך דיווח היום בלומברג. חלק ממדינות גוש היורו, ובהן הולנד ופינלד, קוראות להמתין עם הענקת הסיוע עד לאחר הבחירות ביוון שיתקיימו באפריל.

שרי האוצר של גוש היורו מיועדים להיוועד ביום שני הקרוב בבריסל לפגישה מכרעת, בה על פי ההערכות הנוכחיות יאשרו את הענקת חבילת החילוץ ליוון. זאת לאחר שבתוך שבוע דחו פעמיים את הצעת ממשלת יוון לחבילת הקיצוצים שנדרשה ממנה, הנאמדת בסכום של 3.3 מיליארד יורו ב-2012. בכירים בגוש היורו מייעדים את חלון הזמן שבין 22 בפברואר ל-9 במארס להשלמת העברת הסיוע, דיווחו לבלומברג חברי פרלמנט גרמנים שביקשו להישאר בעילום שם.

"אנחנו מצפים מהיוונים לעמוד בהתחייבויותיהם", אמר אתמול סגן שר האוצר הגרמני שטפן קמפטר. "ביום שני הקרוב נראה אם יוון תשכיל לעשות זאת, או שנאלץ לנקוט בפעולה מסוג אחר, כזאת שאינה מועדפת עלינו", הזהיר סגן השר, במה שנראה כמו איום נוסף על סילוק יוון מגוש היורו.

אתמול דיווח העיתון הגרמני "דה וולט" כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הסכים להמיר את החזקותיו באג"ח ממשלתיות של יוון בהיקף של 50 מיליארד יורו, באג"ח חדשות של יוון, לדברי גורם בבנק המרכזי שביקש לשמור על עילום שם. המרת האג"ח תושלם ב-20 בפברואר. הרווחים מהמרת האג"ח יופצו באמצעות בנקים מרכזיים במדינות אירופה לממשלות ביבשת אשר יוכלו לעשות בהם כל שימוש שירצו, דיווח העיתון. "די וולט" ציין כי מדובר במהלך טכני שנועד להבטיח שהבנק המרכזי של אירופה לא יצטרף להשתתף בהסדר החובות של ממשלת יוון עם המגזר הפרטי.

טבע נתבעה בידי חברת וויית' (Wyeth) מקבוצת פייזר יחד עם חברת סאן פארמה (Sun Pharma) ההודית, בגין הפרת פטנט על התרופה פרוטוניקס (Protonix) לטיפול בפגיעה דלקתית בוושט. מכירות התרופה הסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר בשנה שקדמה להשקת גרסה גנרית בידי טבע וסאן בדצמבר 2007.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully