וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: "אנהל המשא ומתן מול הנהלת הרכבת"

ענת שלו

15.2.2012 / 16:50

אחרי יומיים סוערים בהם הושבתה תנועת הרכבות והעובדים הוכרזו כמבזים את בית הדין, החליט יו"ר ההסתדרות להיכנס לעובי הקורה ולנהל המשא ומתן

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יו"ר ההסתדרות עופר עיני נפגש היום (רביעי) עם ועד עובדי הרכבת והודיע כי בכוונתו לנהל את המאבק ואת המשא ומתן מול הנהלת הרכבת באופן אישי. כמו כן סוכם כי הצעדים הארגוניים יתבצעו באישורו של יו"ר ההסתדרות בלבד.

החלטתו של עיני להתערב במשא ומתן מגיעה אחרי יומיים סוערים במאבק. הבוקר נערך דיון סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא. במהלך הדיון התעקשה יו"ר ועד הועבדים גילה אדרעי כי העובדים לא ביזו את בית הדין. "באנו לכאן כואבים. לאורך כל המאבק הוכחנו מעל לכל ספק, בדו"חות כלכליים ואחרים שמיקודי חוץ ברכבת עולים יותר ויעילים הרבה פחות", אמרה אדרעי. לדבריה, "כל המתווה שהתווה השר כשל. ניהלנו משא ומתן והוא כשל. לא נותרה לנו ברירה, לא ביזינו את בית הדין, נתנו הנחייה לכל העובדים לשוב לעבודה. אנחנו עומדים בכל צווי בית הדין". עוד טענה אדרעי כי העובדים הודיעו להנהלת הרכבת על השביתה 48 שעות מראש כנדרש. "מנכ"ל הרכבת אמר לי: 'מתאים לי שביתה'", טענה אדרעי.

אדרעי יצאה גם נגד החלטת הנהלת הרכבת להשעות חלק מהעובדים מעבודתם. "אנחנו מבקשים את עזרת חברי הכנסת למנוע את השעייתם של 8 העובדים שההנהלה השעתה הבוקר כדי להלהיט את הרוחות ברכבת", אמרה אדרעי.

הדיון בוועדה מתקיים לאחר שאתמול התחוללה סערה בבית הדין לעבודה בתל אביב. בית הדין הטיל על אדרעי ועל שני בכירים נוספים בוועד עובדי הרכבת קנס בגובה של 10,000 שקלים לאחר שהואשמו בביזוי בית המשפט והפרת צווי מניעה שהוצאו נגד השביתה.

עוד בנושא מאבק עובדי הרכבת:

אדרעי בוועדת הכלכלה: "לא ביזינו את בית הדין"
קנס של 10,000 שקלים הוטל על יו"ר ועד הרכבת
סערה בבית הדין: חברי ועד הרכבת הוצאו מהדיון

  • עוד באותו נושא:
  • עופר עיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully