וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הפסגה האירופית: ירידות שערים בוול סטריט

ערן אזרן

30.1.2012 / 23:40

המסחר הערב התנהל על רקע הפסגה בבריסל וחוסר הוודאות בנוגע להזרמת כספי הסיוע ליוון. אמפל עלתה ב-1.5% לאחר שצנחה ב-5% במהלך המסחר. אינטרנט זהב ירדה ב-5.5%

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום בירידות שערים, על רקע פגישת מנהיגי אירופה בבריסל וחוסר הוודאות בנוגע להזרמת כספי הסיוע ליוון. המדדים, שנסחרו בתחילת היום בירידות של עד 1%, עעברו לקראת הסיום להיסחר במגמה שלילית מתונה ומחקו כמעט את כלל הירידות. מה שהפיח תקווה בקרב המשקיעים היתה הודעת מנהיגי אירופה עם סיום הפסגה, לפיה תוקדם הקמת קרן החילוץ הקבועה ליולי 2012 - שנה לפני המועד המקורי המתוכנן.

דאו ג'ונס ננעל בירידה קלה של 0.05% וערכו עדיין גבוה בכ-3.4% מרמתו בתחילת השנה. מדד S&P 500 איבד 0.25%, ומדד נאסד"ק נחלש ב-0.16%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות, והתשואה על אג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.064% לרמה של 1.83%.

בגזרת מניות הטכנולוגיה, ענקית האלקטרוניקה אפל עלתה ב-1.25% ומיקרוסופט הוסיפה 1.16%. בגזרת מניות הפיננסים, מניית בנק אוף אמריקה החסירה 1% במחזור גבוה, גולדמן סאקס נחלשה ב-1.6%, מורגן סטנלי וסיטי איבדו 2% כל אחת. במניות הישראליות בלטו מניית אמפל , שעלתה ב-1.4%, לאחר שמוקדם יותר היום צנחה ב-5%; וכן מניית אינטרנט זהב , שאיבדה 5.5%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מניית אפל עלתה ב-1.25%/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחזית המקרו

בתי האב בארה"ב הוציאו בחודש האחרון של 2011 פחות כסף וחסכו יותר והשכר הממוצע של המועסקים במשק האמריקאי עלה באופן חד, כך מסר משרד המסחר האמריקאי.

בחודש דצמבר עלה השכר הממוצע ב-0.5% ואילו הוצאות הצרכנים ירדו ב-0.1% לעומת החודש שקדם לו, זאת לפי נתונים שפורסמו היום. הזהירות שביטאו הצרכנים בהוצאות הניבה עלייה בשיעור החיסכון שעלה בדצמבר ל-4% לעומת 3.5% בנובמבר. עם זאת, שיעור החיסכון הממוצע ב-2010 היה גבוה יותר והסתכם ב-5.2%.

השכר נטו, בקיזוז מיסים ובהתאמה לאינפלציה עלה ב-0.3% בחודש שעבר. האינפלציה עצמה עלתה ב-0.1% והסתכמה ב-2011 ב-2.4%, לאחר שהואטה בחודשים האחרונים של השנה.
כלכלנים רבים סבורים כי בחודשים הקרובים תחול האטה נוספת בהוצאות, בעיקר בשל תשלומים על רכישות שבוצעו בחגים. הצמיחה ברבעון הראשון של 2012 צפויה להסתכם ב-2% ביחס שנתי, לעומת 2.8% צמיחה ברבעון הרביעי של 2011.

אירופה במרכז העניינים

המסחר בוול סטריט התנהל הערב על רקע ועידת מנהיגי אירופה בבריסל, בה דנים מנהיגי 27 הממשלות ביבשת בדרכים לזירוז התאוששות ויצירת מקומות עבודה. במסגרת הוועידה, שהסתיימה בשעות הערב המאוחרות, הוחלט כי קרן היציבות האירופית (ESM) תופעל כבר ביולי 2012 - שנה לפני המועד המקורי המתוכנן.

בנוסף הוחלט כי תיחתם במועד מאוחר יותר אמנה שתקבע את תנאי המימון לפיהם תזרים הקרן סיוע למדינות הנתונות בקשיים. הקרן, בהיקף של 500 מיליארד יורו, תתפוס את מקומו של מנגנון היציבות הפיננסית האירופית (EFSF), מנגנון זמני ששימש לחילוצן של אירלנד ופורטוגל.

בפתיחת הפגישה הודיעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי היא חוזרת בה מהצעתה למנות אחראי תקציב חיצוני ליוון. זאת לאחר שבסוף השבוע דווח כי גרמניה מעוניינת לאלץ את יוון להעביר את השליטה על תקציבה למוסדות האירופים כחלק מהתנאים לקבלת חבילת חילוץ בסך 130 מיליארד יורו. בכירים ביוון הגיבו אתמול בזעם על ההצעה ודחו אותה. ממשלת יוון אמרה כי היא חייבת להיות בעלת השליטה על תקציבה.

ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, הודיע במסגרת הפגישה כי הצמיחה בארצו ברבעון הנוכחי תסתכם ב-0.5% בלבד, לעומת תחזיות קודמות לצמיחה של 1%.

ביום שישי הורידה פיץ' את הדירוג של איטליה, הכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו, בשתי דרגות, מדרגת A פלוס לדרגת A מינוס. דירוג האשראי של ספרד קוצץ בשתי דרגות, מדרגת AA מינוס לדרגת A. פיץ' גם הורידה את דירוג האשראי של בלגיה, סלובניה וקפריסין.

איטליה ערכב היום הנפקה של איגרות חוב ממשלתיות, לראשונה מאז הורדת הדירוג. מדינת המגף גייסה בשעות הצהרים 3.6 מיליארד יורו באג"ח ל-5 שנים בריבית ממוצעת של 5.39%. בשעה זו, תשואות אג"ח איטליה ל-10 שנים עולות ב-0.2% ל-6.066.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ישראליות בוול סטריט

אמפל אמריקן, שבשליטת יוסי מימן, נדרשת להגיע להסכמות עם מחזיקי האג"ח עד סוף היום, כדי שלא יידרשו מבית המשפט לפרק את החברה. החברה צריכה לפרוע תשלום קרן וריבית בסך 35 מיליון דולר למחזיקי אג"ח ב' של החברה, אך בתחילת ינואר הודיעה החברה כי היא מבקשת דחייה של שנתיים בתשלומי הקרן. החברה נקלעה לקשיים לאחר שספקית הגז המצרית EMG, שבה היא מחזיקה ב-12.5% מהמניות, חוותה כ-10 מעשי חבלה בצינורותיה בסיני שהשביתו את הזרמת הגז לחודשים ארוכים. מניית החברה נופלת כעת במסחר בוול סטריט.

פרטנר, שבשליטת אילן בן דב, מתקנת ב-3%, לאחר שני ימי ירידות. גם סלקום נסחרת בירידות שערים קלות. הירידות במניות התקשורת חלות על רקע הערכת שווי שפרסם ביום חמישי סיטי בנק, ובה הציג מחירי יעד נמוכים מאוד לשתי חברות הסלולר. הבנק חתך ב-50-60% את המחיר לשתי החברות, והצמיד להן המלצת "מכירה". מחיר היעד של פרטנר ירד מ-53 שקל ל-21.5 שקל למניה. מחיר היעד של סלקום ירד מ-68 שקל ל-32.5 שקל.

אתמול פורסם כי יצרנית התרופות הגנרית טבע מתמודדת על רכישת החברה ההודית הפרטית מיקרו לאבס, על פי ידיעות בעיתונות ההודית. טבע מתמודדת על העסקה יחד עם פייזר ועם קרנות השקעה פרטיות. עסקה הרכישה האחרונה של טבע הושלמה באוקטובר 2011 כאשר החברה רכשה את ספלון האמריקאית תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן. על פי הערכות, תג המחיר לרכישת מייקרו לאבס ינוע סביב 2 מיליארד דולר.

שותפות הגז "תמר" חתמה בשבוע שעבר על הסכם לאספקת גז למפעל נייר חדרה הדואלית מקבוצת אי.די.בי בכ-750 מיליון דולר. אספקת הגז, בהיקף כולל של עד כ-3.3 BCM (מיליארד מטר מעוקב), תתפרס על פי 15 שנים. ההזרמה תחל במחצית השנייה של 2013. מחיר הגז שנקבע בהסכם יוצמד לתעריף ייצור החשמל, כפי שיקבע מעת לעת על ידי רשות חשמל, וכולל "מחיר רצפה".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully