וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום המסחר ננעל במגמה מעורבת

אורן פרוינד

23.1.2012 / 23:20

דאו ג'ונס התחזק לקראת הסגירה וננעל כמעט ללא שינוי. נאסד"ק איבד 0.1%. הזהב הוסיף לערכו 0.8% והנפט כמעט והגיע לרמת ה-100 דולר עם עלייה של 1.6%%

בורסות ניו יורק פתחו את שבוע המסחר כמעט ללא שינוי. מה שממשיך לתת את הטון בשווקים הוא האופן בו מנהיגי אירופה ינהלו את המשך המשבר. המנהיגים ינסו להגיע להסכמות בנוגע לשלב הבא בחילוצה של יוון, כאשר ברקע נשמעים נסיונותיה של קרן המטבע העולמי להגדיל את הסיוע לאירופה ואירופה מחריפה את צעדיה נגד אירן.

מדד דאו ג'ונס סיים הלילה (שני) בירידה מזערית של 0.03%, מדד S&P 500 עלה ב-0.1% ומדד נאסד"ק השיל מערכו 0.1%. הזהב הוסיף לערכו 0.8% ונסגר ברמה של 1,677.6 דולר לאונקיה, ואילו הנפט דיגדג את רמת ה-100 דולר עם עלייה של 1.6%% לרמה של 99.9 דולר לחבית. בתשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נרשמה עלייה של 1.9% והיא עומדת נכון להיום על 2.067%.

יו"ר קרן המטבע הבינ"ל, כריסטין לגארד, אמרה היום בראיון לרשת CNBC כי קיבלה "תגובות חיוביות ביותר" מצד מדינות חברות בקרן המטבע הבינ"ל בנוגע למאמציה להגדיל את היקף קרן הסיוע למדינות עתירות החוב. לגארד סייגה את דבריה והוסיפה כי הסיוע תלוי ראשית בצעדים נוספים מצד אירופה לבלום את משבר החוב. לגארד שואפת להרחיב את היקף הסיוע לגוש היורו מ-500 מיליארד דולר ללמעלה מטריליון דולר.

"המדינות בגוש היורו חייבות לנקוט מהלכים שונים, בין אם מדובר באינטגרציה עמוקה יותר או שיפור התחרותיות בשווקים - כך שהשותפים לחזית האירופית יוכיחו כי יש להם אמונה בעתיד האירופי המשותף", אמרה לגארד. יותר מוקדם אמרה יו"ר קרן המטבע "אנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו ברגע של שנות השלושים" ורמזה בכך על הצורך של הבנקים המרכזיים והממשלות להתערב בצורה אינטנסיבית יותר בשווקים.

במהלך השבוע הקרוב יתקיימו כמה מכרזי אג"ח של מדינות בגוש היורו

העלייה במחיר הנפט והזהב מגיעה על רקע ההתפתחויות בסוגיה האירנית. שרי החוץ של האיחוד האירופי הסכימו מוקדם יותר היום על הטלת אמברגו על הנפט האיראני. השרים הסכימו על תחילת האמברגו ב-1 ביולי, וחוזים שיפוגו עד לתאריך זה יכובדו. בנוסף, אושרו סנקציות נגד הבנק המרכזי של אירן. הפגישה היום הוקדמה מהתאריך המקורי ב-30 בינואר.

ממשלות אירופה הסכימו היום על הקפאת כל הנכסים של הבנק המרכזי של אירן ועל איסור סחר בזהב ובמתכות יקרות עם הבנק וגופים פיננסים נוספים באירן, אמרו גורמים רשמיים. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה כי היא מקווה שהסנקציות הפיננסיות יכריחו את טהראן לחזור לשולחן המשא ומתן עם המערב.

במהלך השבוע הקרוב יתקיימו כמה מכרזי אג"ח של מדינות בגוש היורו, אשר יוסיפו לבחון את אמון המשקיעים. גרמניה תנפיק אג"ח ל-30 שנה ביום רביעי, וביום חמישי תנסה איטליה לגייס 5 מיליארד יורו בהנפקה.

מחר יישא נשיא ארה"ב ברק אובמה את נאום מצב האומה השנתי, בו הוא צפוי להתמקד בנושאים כלכליים ובעיקר בשוק התעסוקה ובמאמציו לייצר משרות, לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בסוף השנה. בהקלטה מקדימה של הנאום שנשלחה למיליוני תומכי הנשיא ביום שבת, הבטיח אובמה תכנית לכלכלה האמריקאית לטווח ארוך כאשר הממשלה תסייע למגזר הפרטי ותבטיח "אמריקה בה כולם מקבלים הזדמנות הוגנת, כל אחד מקבל את חלקו ההוגן וכולם משחקים לפי אותם חוקים".

במהלך השבוע ימשיכו להתפרסם שלל דו"חות כספיים של חברות בארה"ב ובעולם. ענקית הטכנולוגיה אפל תפרסם מחר לאחר נעילת המסחר את דו"חותיה לרבעון הראשון של שנת הכספים שלה. אנליסטים צופים כי אפל תדווח על עלייה של 57% ברווחיה ל-10.05 דולר למניה, ועלייה של 45% בהכנסותיה ל-38.76 מיליארד דולר, הודות למכירות חזקות של אייפון 4S. באותו יום יפורסמו גם דו"חות יאהו, מקדונלד'ס, ורייזון, וג'ונסון אנד ג'ונסון. במהלך השבוע ידווחו גם פורד, שברון, סמסונג ובואינג.

מתוך 46 החברות שנכללות במדד S&P 500 שפירסמו דו"חות רבעוניים מאז ה-9 בינואר, 30 דיווחו על רווח למניה שעלה על התחזיות. "תוצאות מעורבות ביותר זו עדיין הדרך הכי טובה לתאר עד כה את עונת הדו"חות הכספיים של רבעון הרביעי", כתב אסטרטג המניות פיטר בוקוור מחברת מילר טבק, בדו"ח למשקיעים ביום שישי. "בהשוואה למצב שאליו התרגלנו בשנים האחרונות שבו חברות מדווחות על תוצאות גבוהות מהתחזיות 70%-75% מהזמן, התוצאות הרבעון הנוכחי מאוד מאכזבות היות שרק כמחצית מהחברות דיווחו על תוצאות טובות מהצפוי".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully