וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים ברכבת: הקווים לראשון וירושלים לא יפעלו

דניאל שמיל

9.1.2012 / 8:12

הנהלת הרכבת פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צווי מניעה לעובדים. העובדים: הורחבו עבודות בידי חברה חיצונית. ההנהלה: השביתה - בגלל עובדת שהתבקשה לעבור לשכה

יום נוסף של שיבושים ברכבת. הנהלת רכבת ישראל הודיעה כי הקו בין תחנת ראשונים במזרח ראשל"צ לת"א, והקו בין ת"א לירושלים לא יופעלו היום בשל העיצומים שנקטו עובדי התחזוקה. בשני הקווים יופעלו אוטובוסים. היום יתקיים דיון בבית הדין לעבודה, בבקשת הרכבת לצו מניעה נגד העובדים.

בתוך כך, הביאו העיצומים להפסקת המו"מ על הפרטת שירותי התחזוקה לרכבת, שמתנהל בהשתתפות שר התחבורה, ישראל כץ ויו"ר ההסתדרות עופר עייני. הוועד פירסם הודעה בה הוא קורא להנהלה להפסיק את מיקור החוץ ולשוב ולמו"מ.

העובדים פתחו אתמול בעיצומי פתע. בצהריים הפסיקו עובדים המוסכים לטפל ברכבות, לאחר שלטענתם חברת קטרפילר החלה לבצע עבודות תחזוקה נוספות ברכבת, בניגוד להסכמים. אולם, בהנהלת הרכבת מציגים מסמכים המעידים כי ההסכם עם קטרפילר נחתם עוד במאי 2011, והסיבה לעיצומים הננקטים כעת היא מזכירה שהתבקשה לעבור לשכה.

יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי אמרה אתמול: "מצד אחד, אנחנו מנהלים מו"מ ומנסים לשמור על שקט ומצד שני החברה ממשיכה בהפרטה פראית בניגוד להסכמים קיבוציים ובניגוד לדברים שסוכמו טרם הכניסה למו"מ הנוכחי. אין לנו ברירה ואנו נאלצים שוב לנקוט בצעדים ארגוניים כדי להגן על בטחונם התעסוקתי של העובדים".

מהנהלת רכבת ישראל נמסר בתגובה כי "צר לנו כי יו"ר הוועד מפרה שוב, באופן בוטה, את הבטחותיה והופכת את הציבור בישראל לבני ערובה לגחמותיה ותוך הצגת מצג שווא. נציין כי בניגוד מוחלט לכתוב בהודעת הוועד לא חל כל שינוי במערך התחזוקה - לא על ידי חברת קאטרפילר ולא על ידי כל חברה אחרת. בעקבות שיבושי העבודה, נגרמים לצערנו שיבושים בתנועת הרכבות בכל הארץ. רכבת ישראל תעמיד לרשות הנוסעים אוטובוסים על מנת לסייע לנוסעים להגיע למחוז חפצם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully