וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגר ישראלי: "איתרתי את ההאקר הסעודי"

7.1.2012 / 0:09

הישראלי אמיר פדידה טוען כי הצליח לעלות על עקבותיו של "עומר", והוא למעשה בחור מקסיקני בן 19

האם אותר עומר, ההאקר הסעודי שחשף השבוע פעמיים עשרות אלפי מספרי כרטיסי אשראי ישראליים? כך טוען סטודנט ישראלי בשם אמיר פדידה, שפרסם פוסט בו הוא מזהה, לטענתו את ההאקר.

קצה החוט לפענוח היה כתובת האי-מייל בה השתמש עומר (המשתמש בכינוי 0x0mar) כדי להתראיין לאמצעי התקשורת. פדידה יצא למסע בעקבותיה, שבסופו הגיע למסקנה כי כלל לא מדובר בהאקר סעודי, אלא בבחור מקסיקני בן 19.

"לא רק שהגעתי אל האדם עצמו , אלא אספתי פיסות מידע רבות שהיו פזורות ברחבי הרשת , הרכבתי אותם אט אט כמו פאזל - והגעתי אל זהותו המלאה של ההאקר , שמו המלא , מקום מגוריו , מקום לידתו , מקום לימודיו בתיכון ובאוניברסיטה , ואפילו ממקום עבודתו", כתב פדידה בפוסט. "הראיות שנאספו מוצגות כאן לפניכם - והן מוכיחות שמדובר באדם הנ"ל , מפעילות פרו פלסטינית ברחבי הרשת ועד פעילות ענפה בפורומים העוסקים בהאקינג".

לפי הפרטים שחושף הבלוגר, מדובר באדם בשם עומר חביב שמוצאו באיחוד האמירויות, והוא חי כיום במקסיקו, שם הוא עבד בבית קפה בשם euforia lounge.

בפוסט מפרט פדידה את המסע על חביב, העובר דרך הודעות שכתב בפורומים ברשת (כאשר הוא משתמש בכתובת המייל בה השתמש לתקשורת עם העיתונות הישראלית), חשבון המייל שלו (ששאלת איחזור הסיסמה בו כתובה בספרדית, מה שמרמז על מוצאו של המשתמש) וגילוי כי באחד מהפורומים בו כתב השתמש הן בכינוי והן בכתובת מייל הנושאת את השם עומר חביב. פדידה אף איתר את חשבון הפייסבוק של ההאקר ואת תמונותיו.

"אלו הם הפרטים בתמצית, אין טעם לעלות לכאן מאות תמונות ומאגר מידע - קצר ולעניין.מקווה שממשלת ישראל תפעל נגדו במלוא החומרה - לפני שיפיץ פרטי כרטיסי אשראי נוספים", סיים את החשיפה.

בראיון ל-TheMarker אמר פדידה: "הסיבה שבחרתי לאתר אותו היא תחושת כעס שחשתי לאחר הראיונות שהוא העניק לכלי תקשורת בישראל - ובין היתר התרברב ביכולת ההאקינג שלו והבטיח להמשיך בפעילות הפלילית. לי היה ברור שמדובר בחובבן , רק מעצם העובדה שהוא פנה אל התקשורת דרך כתובת מייל".

בתגובה לכך אומר הערב 0xOmar: "מדובר בעוד כישלון ישראלי. אם זה באמת הייתי אני, הייתי כבר בכלא".


עוד בנושא:

- עומר: "אמשיך לפגוע בישראל אינטרנטית"
- עוד 11,000 מספרי אשראי נחשפו
- כך תקנו ברשת בזהירות

(עדכון ראשון: 18:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully