וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור תערער על חובה לרשות המסים בסך 633 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

2.1.2012 / 8:52

לפי רשות המסים חייבת כור מסים בשווי 633 מיליון שקל למס הכנסה עבור השנים 2006-2009, בפועל שילמה כור 123 מיליון בלבד. כור הודיעה כי תערער על השומה

כור תעשיות , מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, דיווחה בסוף השבוע כי קיבלה הודעה מרשות המסים לגבי שומות המס שהיא וחברה בת בבעלותה המלאה חייבת למס הכנסה בגין 2006-2009. לפי עמדת הרשות, חבות המס הנומינלית של כור והחברה הבת שלה בגין השנים נאמדת ב-633 מיליון שקל (כולל הפרשי הצמדה וריבית). בפועל שילמה החברה 123 מיליון שקל.

כור, המנוהלת בידי רענן כהן וליאור חנס, ציינה בדיווח לבורסה כי היא חולקת בתוקף על עמדת רשות המסים המשתקפת משומת המס, וזאת בהתבסס על חוות דעת שקיבלה.

לנוכח האי-הסכמה מתכוונות כור והחברה הבת לערער על שומת המס. עדיין לא נקבע המועד שבו כור תיאלץ להעביר את הכספים למס הכנסה. לדברי כור, אין ודאות בדבר סכום המס הסופי שייקבע בגין אותן שנים.

לאחר שמכרה את השליטה במכתשים אגן ואת יתרת זכויותיה בבניין HSBC, האחזקה העיקרית של כור כיום היא במניות של הבנק השווייצי קרדיט סוויס (2.3% ממניות הבנק נכון לדיווח האחרון). לאחר שהרוויחה בסיבוב הראשון כ-3.6 מיליארד שקל, בסיבוב השני מחקה כור את מלוא הרווח, ומתחילת השנה רשמה החברה הפסדים של יותר מ-2 מיליארד שקל בגין ההשקעה הזו. הפסד זה אמור להימחק ב-2012 בעקבות יישום של תקן 9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully