וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף העולם: הדברים שנתגעגע אליהם

29.12.2011 / 10:02

מה נעשה בלי הגוף של ריהאנה ותוכניות של HBO, לא נצליח להסתדר בלי ההומור הבריטי ו"בובה של לילה" ובעיקר נצטרך ג'וינט. פרויקט סוף העולם

האם אנחנו עומדים בפני השנה האחרונה לקיומו של כדור הארץ? על פי נבואת בני המאיה, סוף העולם יגיע בשנת 2012. ליתר דיוק בתאריך ה-21 בדצמבר 2012 בשעה 11:11, גם הסינים הקדמונים והנביא נוסטרדמוס כתבו על קץ האנושות בשנת 2012. בין אם זה יקרה ובין אם לא, לא כדאי להיתפס לא מוכנים ולכן וואלה! מציגה פרוייקט מיוחד: 2012 – סוף העולם מגיע!

אלה הדברים שיחסרו לנו כאשר העולם יושמד

הומור בריטי

המשרד. AP
ריקוד כזה יהיה הרבה פחות מביך. ריקי ג'רווייס ב"המשרד"/AP

קחו מאיתנו את התה של חמש, קחו את הפיש אנד צ'יפס, אפילו את המלכה אליזבת ובני משפחתה המקריחים בטרם עת אפשר לקחת שלא על מנת להחזיר. רק אל תקחו מאיתנו את ההומור הבריטי הדק והיבש.

בסוף העולם מה שבאמת נזדקק לו זה חוש אבחנה בריא, מחשבה זריזה וקרת רוח וחוש הומור שמכניס לפרופורציות – ואם יש משהו שהממלכה המאוחדת הצליחה לייצא באופן שוטף הרי שאלו קומיקאים מדהימים מהשורה הראשונה שהכניסו לז'רגון הקומי סטייל, אלגנטיות, ושנינות עוקצנית. לא, ממש לא נתגעגע ל"יש פה מישו מבת ים", אבל נזדקק כמו אוויר לנשימה לקצת מונטי פייתון ישן וטוב.

ריהאנה

ריהאנה. Joel Ryan, AP
קחו הכל, רק לא את הגוף הזה. ריהאנה/AP, Joel Ryan

"הרגע פגשתי את הזונה הכי גזען שראיתי!!!", כך צייצה ריהאנה באחרונה. "כמובן שהניגרית שבתוכי יצאה עליו!!!", היא המשיכה והראתה שללא קשר לקליפים, המוזיקה וההופעות שלה, גם הטוויטר של ריהאנה שמח: האישה הכי שווה בעולם היא אנרגיה מהלכת שנעה בין סטייל של ערסית לאלגנטיות של היפסטרית. כולם יכולים לקחת פיסה מריהאנה וזו הסיבה שצריכים אותה בדקה אחרי שמאבדים הכל – כדי שכולם ייהנו. מגיע לנו, בכל זאת סוף העולם.

ריהאנה לא משאירה מקום לדמיון בקליפ חדש

HBO

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולי זו תהיה המציאות החדשה שלנו? "הסופרנוס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין ספק שנזקק למעט בידור ביום שאחרי יום הדין, בכל זאת חוויה טראומטית שיש להפיג איכשהו, והטלוויזיה של HBO תספק זאת בלי בעיה. אבל היא תעניק לנו גם הרבה יותר מזה; כי טלוויזיה, כשהיא טובה, היא לא רק חיקוי של המציאות - היא גם מצליחה ליצור מציאות חדשה. וזה בדיוק מה שהקרם דה לה קרם של הטלוויזיה שהציעה לנו HBO עשתה עד כה; הסדרות של HBO ( מ"הסופרנוס", "הסמויה" ו"אוז", דרך "סקס והעיר הגדולה", "עמוק באדמה" ו"הפמליה", ועד ל"משחקי הכס", "אימפריית הפשע", "טרמיי" ו"דם אמיתי" - וזו רשימה חלקית ביותר) לא רק הראו לנו על המסך את מה שאנחנו מכירים מהיום יום, אלא גם גרמו לנו להסתכל עמוק פנימה ולגלות דברים חדשים על עצמנו.

לפיכך נראה כי בסוף העולם הסדרות של HBO ישמשו אותנו כמאגר בלתי נדלה לגיבושה מחדש של האנושות. מגוון התכונות של הטבע האנושי נמצאות כאן, בעומק ובדיוק רב. הסירו דאגה מליבכם, לא תהיה כאן אידיליה. כל מי שצפה לפחות בסדרה אחת מבית היוצר הזה יודע שיהיה כאן טוב אבל גם הרבה רוע, שחיתות ואלימות, כי ככה זה טבע האדם. כך, הרשת שהשכילה להכיל אותנו, על כל מורכבויותנו, עד כה, תזקק מתוכה את האדם החדש ביום שאחרי האפוקליפסה.

"בובה של לילה"

קצת מגוחך לבקש מתוכנית כה צעירה להישאר איתנו אחרי אובדנם של מיליונים, אבל עם כל הכבוד להומור הבריטי, שמקומו ראוי ואף מובטח, הדבר הראשון שנרצה הוא לצחוק מהבדיחה הפשוטה ביותר, הדימוי הכי אידיוטי שייראה לנו מוכר ויגרום לנו לשכוח קצת מהאסון שראינו כרגע. ואם "בובה של לילה" הצליחה להשכיח מאיתנו את הכדורגל הישראלי, מה זה בשבילה אסון גרעיני.

וזה הקטע שיתחיל את היום שאחרי:

סמים קלים

אילוסטרציה. ShutterStock
אבל למי תהיה אש?/ShutterStock

יכול להיות שנזדקק לסוף העולם כדי להבין מה שהיינו צריכים להבין בערך לפני מאה שנים – החיים נעימים יותר, הגיוניים יותר והרבה פחות אלימים עם צריכה מבוקרת והגיונית של סמים קלים. האפוקליפסה תביא איתה כל מיני מצבים מלחיצים, כך שבין שוד לביזה נצטרך לנוח קצת, וכיוון שבין הדברים החיוביים שיקרו – המשטרה לא תתעסק יותר בשטויות גמורות, פשוט כיוון שלא ממש תהיה משטרה – אין סיבה ששאכטה לא תהיה חוקית. כשחושבים על זה, לא מעט מסימני האפוקליפסה כבר ממש כאן, ויש שמועות על ארבעה פרשים שחורים שמחפשים דירה בתל אביב, אפשר להתחיל עם הלגליזציה של המריחואנה ונגזרותיה כבר ממש מעכשיו?

השתתפו בכתבה: לילך וולך, חן רוזנק ועינב שיף.

ואלה הדברים שנשמח להפטר מהם כשיגיע סוף העולם
סוף העולם? כבר היינו בסרט
מה חן יאני ותומר יוסף יקחו איתם ליום שאחרי?
סוף העולם ב-2012: פרויקט מיוחד
מה אתם הייתם שומרים אחרי האפוקליפסה? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully