וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות טבע: מכירות של 22 מיליארד דולר ב-2012

יורם גביזון

21.12.2011 / 16:28

טבע אינה צופה ביצוע של רכישות משמעותיות ב-2012 וציפיות המכירות שלה עומדות בקנה אחד עם ממוצע ציפיות האנליסטים. עם זאת החברה קבעה רף נמוך ב-20 סנט למניה מממוצע התחזיות

חברת טבע צופה שמכירותיה ב-2012 יסתכמו ב-22 מיליארד דולר בהתאם לממוצע ציפיות האנליסטים. החברה צופה לרווח מתואם למניה של 5.48 עד 5.68 דולר למניה, כך שהרף העליון של תחזיותיה עומד בממוצע תחזיות האנליסטים ל-2012 אולם החברה קבעה רף נמוך ב-20 סנט למניה מממוצע תחזיות האנליסטים ל-2012.

טבע אינה צופה ביצוע של רכישות משמעותיות ב-2012, אך עשויה לבצע רכישות משלימות, שותפויות ובריתות. לדברי שלמה ינאי, מנכ"ל טבע, האינטגרציה של חברת ספלון שנרכשה באוקטובר 2011 תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן מתקדמת טוב מהמתוכנן והסינרגיות מרכישת החברה האמריקאית גדולות משהחברה צפתה עם רכישתה.

אייל דשא, המנהל הפיננסי של טבע, ציין שהחברה צופה מכירות של 11 מיליארד דולר בארה"ב, המכירות באירופה יגיעו ל-6.6 מיליארד דולר, ואילו המכירות בשאר העולם יגיעו ל-4.4 מיליארד דולר.

המכירות בשוק הגנרי בארה"ב יסתכמו ב-5 מיליארד דולר, כאשר השקות של מוצרים חדשים יתרמו 650 מיליון דולר למכירות בשוק הגנרי בארה"ב. המכירות בשוק הגנרי באירופה יגיעו ל-3 מיליארד דולר, בין היתר הודות ל-400 השקות של מוצרים חדשים. המכירות בשווקים הגנריים מחוץ לארה"ב ולאירופה יגיעו ל-2.8 מיליארד דולר בהובלת יפן ורוסיה.

דשא העריך שמכירות הקופקסון יגיעו ל-3.8 מיליארד דולר, כשמכירות מוצרי בריאות האישה יתרמו 525 מיליון דולר, המכירות של אזילקט לטיפול בפרקינסון יגיעו ל-350 מיליון דולר ומכירות נוביג'יל לטיפול בהפרעות שינה יסתכמו ב-300 מיליון דולר. הוא העריך שתזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת יגיע ל-5 מיליארד דולר והתזרים הפנוי לאחר השקעות חלוקת דיווידנד ורכישה חוזרת של מניות יגיע ל-3 מיליארד דולר.

טבע תבצע רכישה חוזרת של מניות ב-3 מיליארד דולר

דירקטוריון חברת טבע אישר תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בהיקף של עד 3 מיליארד דולר, לביצוע תוך 3 שנים. על פי מחירה הנוכחי של מניית טבע, משקף מימוש מלא של התוכנית רכישה של 8% מהון מניותיה של החברה.

שלמה ינאי, מנכ"ל טבע, אמר שתוכנית הרכישה החוזרת משקפת את בטחונה של החברה בעתידה ובעסקיה. הוא ציין שתזרים המזומנים החזק של החברה יאפשר לה להשלים את תוכנית הרכישה החוזרת של מניות מבלי להזדקק למימון חיצוני כמו הלוואות. טבע מציינת שב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר 2011 החברה החזירה לבעלי מניותיה 2.5 מיליארד דולר בדיווידנדים, בפדיון מוקדם של איגרות חוב להמרה וברכישה חוזרת של מניות. מניית טבע עולה ב-1.45% במסחר בתל אביב במחזור של 64 מיליון שקל.

תוכנית הרכישה החוזרת הנוכחית גדולה משמעותית מתוכנית הרכישה החוזרת הקודמת שהוכרזה בדצמבר 2010, ועל פיה אושרה רכישה חוזרת של מניות בסכום של עד מיליארד דולר.

טבע השקיעה עד כה סכום כולל של 848 מיליון דולר ברכישה של 17.9 מיליון מניות במחיר ממוצע של 47.47 דולר למניה, כך שטבע רושמת הפסד לא ממומש של 91 מיליון דולר מתוכנית הרכישות הקודמת.

היקפה העצום של תוכנית הרכישות הנוכחית עשוי לרמז שטבע אינה צופה שתבצע בתקופה הקרובה רכישה גדולה ולכן תתמקד בייצור ערך למשקיעים בדרך של הגדלת תשואת הדיווידנד על ההחזקה במניה.

תגובות אנליסטים

לדברי נטלי גוטליב, אנליסטית IBI, "מדובר בחדשות מאוד טובות לטבע, שכן יש כאן הבעת אמון של החברה במניותיה. הרכישה מסמלת למשקיעים כי החברה חושבת שבאמצעות השקעה זו היא תראה את התשואה הכי טובה לכסף שלה בהשוואה לאופציות האחרות הקיימות כיום בשוק".

עוד הוסיפה גוטליב כי הרכישה תאפשר לבעלי המניות האחרים לקבל דיווידנד יותר גבוה. גוטליב הסבה את תשומת הלב לשוני בין הרכישה של 1 מיליארד דולר עליה הכריזה טבע שנה שעברה, לבין הרכישה הנוכחית של 3 מיליארד דולר, שהפעם החברה תבצע את הרכישות ללא הגבלת זמן ותפרוס אותן על גבי כשלוש שנים.

סבינה פודבל, אנליסטית הפארמה מבית ההשקעות לידר שוקי הון, ציינה כי "בסך הכל אלו חדשות טובות עבור המשקיעים של טבע, אך יש להתייחס אליה בערבון מוגבל". לטענתה, העובדה שמדובר בתקופה ארוכה של שלוש שנים מפחיתה מעוצמת האפקט החיובי על השווקים. "להערכתי יש לחכות לשיחת הוועידה ולעדכון התחזיות לשנת 2012", סיכמה פודבל.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully