וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסז'ניקוב: "סיוע בדיור - קודם לעובדים"

צבי זרחיה

13.12.2011 / 11:22

במהלך דיון בוועדת הכלכלה על המלצות טרכטנברג בנוגע לדיור דרש שר התיירות סטס מיסז'ניקוב להעניק עדיפות למשפחות עובדות בזכאות לדיור בר השגה. ח"כ וקנין: "גזענות ממעלה ראשונה"

חילופי האשמות קשים בדיון בוועדת הכלכלה על המלצות ועדת טרכטנברג בנושא הדיור. שר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) טען כי "אלה שעובדים ומפרנסים זכאים לסיוע לדיור לפני אלה שלא עובדים ומפרנסים". הוא דרש ליישם המלצות טרכטנברג לפיה הזכאים ל"מחיר משתכן" או לדיור בר השגה יהיו משפחות שבהן מיצוי ההשתכרות של בני הזוג הינו 125%.

מיסז'ניקוב סירב לומר למי הכוונה אבל בדבריו התכוון לאוכלוסיה החרדית הלא עובדת. ש"ס תובעת שלא לכלול את הסעיף הזה בקריטריונים לזכאות לרכישת דירה בר השגה. ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) זעם על הדברים ועזב את הישיבה לאחר שקרא: "זו גזענות ממדרגה ראשונה. תפסיקו לדבר על חרדים וערבים".

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה) הצטרפה וקראה: "יש פה גזענות". ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) אמר: "הם עושים פוליטיקה על הגב שלנו. ישראל ביתנו מפלגה הכי קפיטליסטית". מיסז'ניקוב השיב לו: "זוהי הערה גזענית דווקא מבן אדם נאור. תתבייש לך". הרצוג ענה לו: "יו"ר ישראל ביתנו (ליברמן) דיבר על פוטין". מיסז'ניקוב השיב: "בושה שכך מדבר בן של נשיא המדינה".

קודם לכן אמר שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס כי "מה שחסר בדו"ח טרכטנברג הוא שהדו"ח רצה לטפל בדיירי הדיור הציבורי - אלה שעובדים קשה ממעמד הביניים ולא גומרים את החודש. הדו"ח שכח את מי שעובדים קשה ולא יכולים להתחיל את החודש. הם האנשים הכי חלשים בחברה ואין להם סעד מהמדינה".

אטיאס הוסיף כי "תנאי סף לדיירי הדיור הציבורי הוא לעבוד ולהרוויח 5,600 שקלים בחודש. צריך לאפשר לנו במכרזים של משרד הבינוי לקבוע שהיזם יתחייב להקים 5% מהקרקע עבור יחידות דיור ציבורי. זה לא עולה כסף למדינה ולא מחייב קיצוץ בביטחון. המדובר במניעת הכנסות מהמיליארדים שמשרד מעביר למדינה. זהו צדק חברתי אם לא עושים זאת אז יש עוול חברתי".

לדבריו, "צריך להקצות 30 מיליון שקל בשנה לאפשר שכר דירה סוציאלי ל-2,000 זכאי הדיור הציבורי שממתינים בתור לקבלת דיור ציבורי. ביקשתי מח"כ דוד אזולאי (ש"ס) להגיש הצעת חוק כזו 'על הראש של הממשלה', שלפיה 5% מהמכרזים של מינהל מקרקעי ישראל יועברו לדיור ציבורי".

אטיאס ציין כי "רוב מה שכתוב בדו"ח טרכטנברג הגשנו על ידי משרד השיכון והאוצר. יש גידול של למעלה מ-40% בהתחלות בנייה. כיום ישנם 45 אלף התחלות בנייה זה הגבוה ביותר בעשור האחרון. לראשונה היצע פוגש ביקוש וגם עובר את הביקוש השנתי".

עוד אמר שר הבינוי והשיכון כי "יש 77 אלף יחידות דיור בבנייה פעילה. זה לא בא מטרכטנברג. הדו"ח המליץ לאשר תוכניות 196 אלף תוכניות ב-5 שנים. דו"ח טרכטנברג מבוצע משנת 2010 בהחלטות שהבאנו".

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב אמר כי קיים מסמך הבנות עם ראש הממשלה ושר האוצר מאוקטובר 2011 לקידום פרק הדיור בדו"ח טרכטנברג, שלפיו יוקמו 4,000 יחידות דיור מוגן לקשישים בשנים 2015-2012, מהם בשנת 2012 יוקמו 2,000 יחידות דיור מוגן לקשישים. עוד נקבע כי תנאי הזכאות לדיור לעניין 80% ממכסת יחידות הדיור שישווקו במסלול "מחיר למשתכן" יהיו בהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג כשתנאי סף לזכאות יהיה מיצוי כושר השתכרות". מיסז'ניקוב ציין את דו"ח ה-OECD שקבע כי "הרבה מתוכניות הבנייה ניתנות למשפחות גדולות ולתוכניות שקהל היעד שלהם מוגדר בבירור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully