וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדש בכנס שדרות: "למה בשטחים הורסים ובנגב לא?"

אורן מג'ר

29.11.2011 / 14:15

במהלך פאנל שעסק בעתיד הנגב בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר התעמת ראש מועצת עמר פיני בדש עם בדואים בקהל. "הבדואים לא בונים חושות, אלא וילות עם בריכות שחייה. הם לא מסכנים"

לא שקט בכנס שדרות: לאחר שנאום פתיחת הכנס של שר האוצר יובל שטייניץ הופרע על ידי סטודנטים, סערו היום הרוחות גם בפאנל שעסק בנושא עתיד הנגב, והתגלגל לוויכוח ער על סוגיית הבדואים באיזור. הסערה באה בעקבות דבריו של ראש מועצת עומר פיני בדש, שאמר כי "בשטחים הורסים שני קרוואנים עם גדוד, אבל בכל יום בנגב בונים ארבעה כאלה ואף אחד לא עושה כלום. זה לא חושות, אלא וילות עם בריכות שחייה. הם לא מסכנים. זה בסדר שצריך להרוס ביהודה ושומרון, אבל למה להתעלם בנגב?". בעקבות הדברים קמו בדואים שישבו בקהל ומחו בזעם.

קודם לכן, ציין יו"ר מרצ חיים אורון כי לא ניתן לפתח את הנגב בלי לפתור את בעיית הקרקעות: "הבדואים הם לא עוד נושא - זה הנושא עצמו. שליש מהתושבים בנגב הם בדואים, אבל הם לא בסיפור. הם קריאת ביניים. אי אפשר לפתור את הבעיה כאשר נותנים 3,000 שקל לדונם. הולכים להשקיע בנגב 60-70 מיליארד שקל, אז אי אפשר להשקיע עוד 2-3 מיליארד שקל לפתור את הבעיה שסותמת את הנגב?".

"כשאומרים לאבד את הנגב מתכוונים שהבדואים ישתלטו על הנגב, אבל מה הם יעשו עם האדמה, ייקחו אותה לסעודיה? בואו נפתור את הבעיה. לא צריך עוד ועדה. מחיר אי העשייה הופך להיות אסון לנגב. אף בדואי עוד לא זז כאשר הרסו לו את הבית, אלא רק כי הביאו אותם להסכם. אולי האסון של הנגב הוא שאף צד לא רצה להחזיר אותו לאף אחד. אם השמאל או הימין היה רוצה להחזיר אותו, הצד השני היה מגן עליו. האסון הוא שכולם אומרים שזה משימה לאומית".

בדש הגיב לדברים ואמר כי אסור "לתת פרס למי שמשתלט על שטח. אחת הבעיות הכי קשות היא שאין מנהיגות - אין בדואי שמייצג שני אנשים. אמר לי בן שהוא לא מכיר באבא שלו כשיח'". בתגובה לדבריו של בדש קמו בדואים בקהל ומחו על הדברים, והוסיפו כי אם היה שיח' בפאנל לא היו צעקות מהקהל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully