וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח לשופט אשר גרוניס: "אל תקבל המינוי לנשיא בית המשפט העליון"

שני גורקביץ'

29.11.2011 / 11:46

יהושוע סובול, חנה מרון, סמי מיכאל ועוד קראו לשופט שלא לקבל את המינוי: "אם תקבל את התפקיד - תתן בכך ידך למחריבי הדמוקרטיה בישראל", נכתב

אנשי רוח, יוצרים ואמנים, בהם הסופרים סמי מיכאל וסביון ליברכט וכן המחזאי יהושוע סובול, פרסמו קריאה לשופט אשר גרוניס שלא לקבל המינוי לנשיא בית המשפט העליון, אם יעבור "חוק גרוניס" המשנה את שיטת המינוי.

"לא קל יהיה לך לוותר על הכהונה הרמה המוצעת לך ושאתה ראוי לה, אך גיבור הוא רק מי שכובש את יצרו", כתבו החותמים, בהם גם הסופרת רונית מטלון וכן ספי רכלבסקי, פרופסור אוריאל פרוקצ'ה ועוד. "אם תקבל עליך את התפקיד תתן בכך ידך למחריבי הדמוקרטיה בישראל ולמי שחפץ לקעקע את המוסד השיפוטי העליון במדינה שאתה אמור להיות נשיאו".

"חשוב גם על עמיתיך השופטים", הוסיפו החותמים, שקבלו על הצעת החוק של ח"כ יעקב (כצהל'ה) כץ. "חשוב כיצד יקבלו הם את שיתוף הפעולה המוצע לך על ידי כץ ועמיתיו. ייתכן שאין מלבדך מי שיכול לעמוד בפרץ. אמור למחריבי הדמוקרטיה 'לא'".

"אסור לראות כל מעשה מבודד כי אנחנו נמצאים מול מתקפה כוללת על הדמוקרטיה, התקשורת ובתי המשפט", אמר ספי רכלבסקי בשיחה עם וואלה! תרבות. "מדובר במתקפה שונה לחלוטין ממה שעשה השר לשעבר דניאל פרידמן - עיקרה דתי, קיצוני וכמעט משיחי. היא מזכירה את מה שקורה עם 'האחים המוסלמים', רק עם 'האחים היהודים'. הם רוצים לשנות את המשטר. זו מתקפה על רוח הארץ ואנשים לא יכולים להישאר במגדל השן האקדמי או הפרס ישראלי שלהם".

קדימה: "חוק גרוניס" - אסון לדמוקרטיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully