וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס הצעירים: "טרכטנברג לא יעבור בלי דיור ציבורי"

בכנס ישראל לצעירים הנערך בקריית גת אמר שר השיכון אריאל אטיאס כי סיפק דיור ציבורי לזכאים לכך אפשרי וריאלי. "זה עולה רק 30 מיליון שקל בשנה - כסף קטן"

בקריית גת נערך היום (שלישי) כנס ישראל לצעירים הרביעי תחת הכותרת "משנים את חוקי המשחק". בין היתר דיברה בכנס יו"ר האופוזיציה ציפי לבני והתייחסה למחאה החברתית. "המחאה שהייתה ברחובות הייתה על הנושאים שמעל פני השטח: הזכות לדיור, הזכות לחיים בכבוד לתקציב חברתי חדש. אבל יש גם דברים שהם מתחת לפני השטח", אמרה לבני. "בואו נאמר את האמת החברתית בישראל: יש קבוצה שמייצגת את ילדי מעמד הביניים במדינה, הרוב הציוני התורם, המשרת ומשלם המסים. אבל יש תהליכים חברתיים שמי שקובע להם את כללי המשחק הם אותם חלקים המשתמשים בפוליטיקה כדי להשליט על החברה הישראלית כללי משחק לרעת הדור הצעיר". לבני אמרה כי "ישראל החדשה צריכה לקבוע מה הן הזכויות החברתיות שיש לכל אזרח במדינה, למשל שוויון הזדמנויות לילד שנולד בדימונה ובתל אביב, להם תנאים שונים בהם הם מתחילים את החיים".

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס השתתף גם הוא בכנס ורואיין על ידי אחת ממנהיגות המחאה סתיו שפיר. אטיאס ציין כי "אני חושב שיש שינוי מגמה - ושוק הדיור מתהפך בצורה איטית ומדורגת, בין היתר בעקבות צעדים משמעותיים בשוק. היום הוצאנו מכרז ל-5,000 יחידות דיור, מהם כ-1,500 לדיור להשכרה". בתשובה לשאלתה של שפיר שהתייחסה למחוסרי הדיור אמר אטיאס כי "אותן משפחות יכולות לקבל פתרון בדקה אם משרד השיכון ייתן להם שכר דירה ריאלי, וזה עולה רק 30 מיליון שקל בשנה - כסף קטן לעומת המיליארדים עליהם מדברים. ד"וח טרכטנברג לא יעבור אם לא יהיה פתרון לדיור הציבורי".

בכנס משתתפים גם נשיא המדינה שמעון פרס, השר לפתוח הנגב והגליל והמשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, שר הפנים אלי ישי, פרופ' מנואל טרכטנברג ויו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully