וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני לנתניהו: "להקטין תופעת עובדי הקבלן"

חיים ביאור

27.10.2011 / 13:56

המשא ומתן בין נציגי ההסתדרות, משרד האוצר והמעסיקים הפרטיים אודות עובדי הקבלן התחדש. בהסתדרות מבהירים כי לא יסתפקו בשיפור תנאי העובדים אלא יתעקשו על צמצום התופעה

על רקע סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות לפני יותר משבועיים, נציגי ההסתדרות, משרד האוצר והמעסיקים הפרטיים חידשו היום נציגי ההסתדרות, משרד האוצר והמעסיקים הפרטיים את המו"מ לצמצום תופעת עובדי הקבלן בישראל. לפי הערכות, מספר עובדי הקבלן במשק נע בין 250 אלף ל-300 אלף, במגוון ענפים.

כמה שעות לפני סבב המו"מ הנוכחי, נועד עיני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר האוצר יובל שטייניץ בנושא העסקת עובדי הקבלן. נתניהו הביע נכונות לשפר את תנאי העסקתם של עובדים אלה ואולם ההסתדרות בראשות עיני דורשת להתמקד בעצם התופעה שלפי תפיסתה יש להקטין דרסטית - גם אם בהדרגה - את מימדיה.

שטייניץ העלה בפגישה נושאים אחרים כמו המלצות ועדת טרכטנברג להורדת מכסי היבוא, שנשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש וגם עיני מתנגדים להן בטענה כי ישומן יפגע בתעשיה המקומית ויגרום לפיטורי עובדים רבים.

שר התמ"ת, שלום שמחון, הודיע אתמול כי יעלה בישיבת הממשלה הצעת מחליטים ולפיה שכרם ותנאי העסקתם של עובדי הקבלן במגזר הציבורי יושוו לאלה של של העובדים הקבועים, באותם גופים ובאותם תפקידים. בהסתדרות לא מסתפקים ביוזמה זו של שמחון ודורשים את צמצום התופעה עצמה ולא רק את שיפור השכר והתנאים. בהסתדרות אומרים שהתמקדות בשיפור תנאי ההעסקה של עובדי הקבלן יסיט את תשומת הלב מהצורך לטפל בתופעה עצמה אותה יש לצמצם. בארגונים החברתיים מצביעים על כך שהצעת שמחון מתייחסת רק לעובדי הקבלן במגזר הציבורי ולא לאלה המועסקים במגזר הפרטי-עסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully