וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: טרכטנברג ימליץ על עידוד בנייה להשכרה

אריק מירובסקי

25.9.2011 / 22:46

בין המלצותיה המסתמנות של ועדת טרכטנברג נמצאים שורה של צעדים שכבר ננקטו לאחרונה על ידי הממשלה אך יש לשדרגם. בין הצעדים: שיווק קרקעות לדיור למשתקם והמרצת הסרת חסמים

ועדת טרכטנברג תמליץ לשדרג צעדים שננקטו באחרונה על ידי הממשלה בתחום הדיור, ובהם עידוד בנייה להשכרה, עידוד שיווק קרקעות לדיור למשתקם והמרצת הסרת חסמים מתוכניות קיימות - כך על פי הערכות.

באחרונה יצאה הממשלה ביוזמה למכירת קרקעות בהוזלות ניכרות, ולעתים אף בחינם, ליזמים שיקיימו עליהן דירות להשכרה. הביקורת על יוזמה זו היתה כי גם אם הקרקע תימסר חינם ליזמים, הפרויקטים עדיין לא יהיו כדאיים להקמה, עקב התשואה הנמוכה יחסית שהם עתידיים להניב. ההערכות הן כי בוועדת טרכטנברג יגבשו צעדים למתן הקלות נוספות ליזמים שייכנסו לפרויקטים אלה, באמצעות הקלות במיסוי לדוגמה.

החידוש בהמלצות הוועדה הוא שהעידוד מופנה בעיקר לגופים מוסדיים, כגון קרנות פנסיה וחברות ביטוח. בוועדה מקווים שגופים אלה, שממילא מסתפקים בתשואות נמוכות יותר מאשר משקיעים פרטיים, יוכלו להשתלב היטב בפרויקטים לשכירות ארוכת טווח.

סוגייה נוספת שבה מטפלת הוועדה היא מבצעים שנערכים על ידי משרד השיכון המכונים "מחיר למשתכן", שבמסגרתם נמכרות דירות לזכאים לפי קריטריונים שנקבעו על ידי הממשלה. כיום יש מבצעים מעטים כאלה באופן יחסי, והטענה המרכזית נגד הקריטריונים הממשלתיים היא שהם נותנים עדיפות ברורה לציבור החרדי. לאור זאת, ההערכה היא כי ועדת טרכטנברג תמליץ לשנות את הקריטריונים, כך שכלל הציבור יוכל ליהנות מהמבצעים.

נקודה נוספת שעליה שמה הוועדה את הדגש היא הגדלת היצע הדירות למכירה באמצעות הסרת חסמים מתוכניות שמימושן תקוע כבר שנים, בדרך כלל עקב בעיות מקומיות שלא נפתרו.

ככל הנראה, הוועדה לא תמליץ לסייע ישירות לרוכשי דירות באמצעות הטבות ומענקים כספיים או הורדת מס ערך מוסף, כפי שציפו בעבר שתעשה, ולמעשה השפעתה על שוק הנדל"ן לא תהיה מיידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully