וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קונצנזוס בספורט: מיקי ברקוביץ'

28.9.2011 / 8:00

כי גם אם הוא לא היה הכי מוכשר, הוא ידע למצוא את הטבעת ברגע המתאים והעניק לנו הרבה רגעי אושר וגאווה. וואלה! מציגה: הדברים שכולנו עדיין מסכימים עליהם, פרויקט מיוחד לראש השנה

ספק אם הסופר המהולל י"ד ברקוביץ' חלם אי פעם ששמו יהיה כה ידוע בקרב עמך ישראל. המערכון הגששי המיתולוגי "שחקן כדורסל" (סלים וארזה בעממית) תיאר את ההתלהבות בציבור לאחר זכייתה של מכבי תל אביב בגביע אירופה ועל קיר המיתוסים הישראלים נחקק שם חדש - השחקן המהולל מ.י.ק.י ברקוביץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילוסטרציה: דורון שיינר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדוע אנחנו כל כך אוהבים וזוכרים את יעקב חודורוב?

איך הפך גם אריק זאבי לקונצנזוס?

עוד אישים ותופעות בפרוייקט המיוחד של וואלה!: קונצנזוס ישראלי

יש הנכנסים להיסטוריה בזכות רגע חד-פעמי, ויש המסמלים תקופה שלמה. מיקי ברקוביץ' שייך לזן השני. מדובר בשילוב של גורמים אשר הפך אותו למיתוס החורג מגבולות הספורט. בעידן בו הטלוויזיה הפכה לגורם משפיע ומכריע, ההמונים צפו בו, צעיר ויפה, נלחם בענקי אירופה, משל היה דוד מודרני לבוש בגופיה, הנלחם בגוליית; עשרות סלי הניצחון שקלע, צניעותו ומוסר העבודה הגבוה, הפכו אותו לאליל; ישראל שלאחר מלחמת יום הכיפורים שיוועה להצלחה ונורמליות, וברקוביץ' סיפק אותה כשכיכב במדי מכבי תל אביב והוביל את נבחרת ישראל לזכייה במקום השני באליפות אירופה 1979.

ברקוביץ' ידע לחלוק עם חבריו למכבי תל אביב את ההישגים, שמר על ממלכתיות כשנדחק לשולי הספסל, והקפיד להישאר מקצוען חסר פשרות גם כשחקן בן 40. הוא הצליח בגדול לא רק בביצה המקומית הרדודה, אלא בבמה שעליה מהלכים ענקי הכדורסל האירופי. בכך ייחודו - הוא אגדה בישראל וגם באירופה.

במכבי תל אביב שיחקו שחקנים יותר מוכשרים ממנו, כאלה שהם לא פחות ווינרים ממנו, אבל אוהדי מכבי תל אביב בכל זאת בחרו בו לגדול שחקני המועדון - "אתה תהיה ברקוביץ'", מצווה-מייחל סלים וארזה, בזמן שנשר'קה מתנשף, והנה לכם, הרבה לפני שהורים שלחו אלפי מסרונים עבור ילדיהם בכוכב נולד, האידאל הישראלי להצלחה.

הכי אהבנו: הווינריות. כשמ.י.ק.י זרק עם הבאזר, אפשר היה לקפוץ משמחה עוד לפני שהכדור ליטף את הרשת.

הכי לא אהבנו: ממלכתיות-יתר. יותר מדי זמן ברקוביץ' מנופף לקהל כמו מלכת אנגליה, מבלי שנשמע את דעתו על מצב הכדורסל/ספורט/החיים בישראל.

מיקי ברקוביץ': קונצנזוס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully