וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם על תנובה מתחיל: "יביא לפתרון הקרטליזציה"

החרם המדובר על מוצרי החברה ייכנס לתוקפו הערב, והסטודנטים שואבים עידוד מהיקף ההיענות הרחב. מנכ"ל החברה: "נעשה לנו עוול, אי אפשר להפיל הכל על כתפינו"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

החרם על מוצרי החלב של תנובה, שיזמה אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, ייחל הערב (שני) בשעה 18:30. לעמוד הפייסבוק של החרם, המתוכנן להמשיך עד אחרי החגים, הצטרפו קרוב ל-10,000 בני אדם, שהצהירו כי לא יקנו מוצרים של החברה השולטת ביותר מ-50% מנתחי שוק החלב. בנוסף, 12 אגודות סטודנטים מטעם אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ הודיעו כי יתמכו במהלך, ועל פי אגודת הסטודנטים, כ-1,500 משקי בית הודיעו כי גם הם יחרימו את מוצרי החברה.

היום יערכו סטודנטים פעולות מחאה בסופרמרקטים בחיפה, בקריית שמונה ובאשקלון, ומחר יתקיימו "משמרות מחאה" במרכולים ברחבי תל אביב. "אנו מעודדים מהתמיכה הרחבה של הציבור כפי שהיא מתבטאת בדף הפייסבוק של החרם ובסקר שערך אתמול ערוץ 10- לפיו 68% מהציבור יתמכו בחרם", מסר יו"ר אגודת הסטודנטים, רן ליבנה. "אני קורא לכל הציבור להצטרף לחרם ולא לקנות מוצרי חלב של תנובה. אנו מאמינים שהחרם יביא לפתרון בעיית הקרטליזציה במשק, וקוראים לזהבית כהן להידבר איתנו".

עוד על חרם הסטודנטים:
הסטודנטים: "להחרים את תנובה עד אחרי החגים"
12 אגודות סטודנטים הצטרפו לחרם
זהבית כהן למפגינים מחוץ לביתה: ”המחאה צודקת"
עקב הקריאה לחרם: שופרסל תוזיל מוצרי יסוד עד פסח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המחאה צודקת". זהבית כהן אתמול עם המפגינים מול ביתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון בגלי צה"ל, התייחס הבוקר מנכ"ל תנובה, אריק שור, ליוזמה המתוכננת, וציין כי הוא מרגיש שנעשה עוול לחברה. "ישנה תחושה שנעשתה פה רולטה רוסית וברגע האחרון עלינו בגורל", הסביר שור. "אנחנו מאוד קשובים למחאה והיינו בין הראשונים שהורידו מחירים בצורה חד צדדית. אנחנו מנסים לפתור את הבעיה והפנמנו אותה - אבל אי אפשר להפיל הכל על כתפיה של תנובה, יש צורך במהלך כולל של כל המערכת". שור הוסיף כי תנובה פועלת במישור לטווח קצר ולטווח הארוך על מנת למצוא פתרון ליוקר המחירים, והדגיש כי "דרוש פתרון ארוך טווח רציני ולא מהלך רגעי, פופוליסטי ושטחי".

אתמול הפגינו עשרות סטודנטים מול ביתה של זהבית כהן, מנכ"ל אייפקס המחזיקה בתנובה. במהלך ההפגנה ברמת השרון יצאה כהן יצאה אל המפגינים, ואמרה להם כי היא "מאמינה שהמחאה אמיתית וצודקת". היא הוסיפה כי בעיניה, המחאה צריכה להביא לשינוי בסדרי העדיפויות. "תנובה הוזילה מחירים, ותמשיך לעשות כן עד שהממשלה תקבל החלטות לגבי פתרון שבמסגרתו יוזלו המוצרים על ידי כל השחקנים בשרשרת", הדגישה עוד כהן בפני המפגינים.

"תנובה מהווה חלק משמעותי מבעיית יוקר המחייה"

אגודת הסטודנטים של תל אביב הצליחה לפני כשבועיים להביא להוזלת מחירים של כ-30 מוצרים ברשת שופרסל, לאחר שאיימה שתפתח בחרם על הרשת.

את הבחירה בתנובה נימקו בכך שהיא מהווה חלק משמעותי מבעיית יוקר המחייה, שולטת בשוק מוצרי החלב ומעלה מחירים ללא הצדקה, כאשר המתחרות "מיישרות קו" עימה. "מטרתו של החרם היא כפולה: להוריד את מחירי המוצרים של החברה, ולהביא, בעקבות כך, להורדת מחירים גם של שאר הספקים: שטראוס וטרה", הסבירו. ראשי האגודה מסרו בעבר כי במידה ויהיה סיכום עתידי עם תנובה, הוא יכלול סעיף המבטיח כי הרפתנים לא ייפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully