וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי הרכבת מתלוננים על עומס ומאיימים לשבות

אבי בר אלי

12.9.2011 / 9:09

ועד העובדים ברכבת ישראל הכריז אתמול על סכסוף עבודה, בטענה כי פתיחת הקו החדש בין ראשון לציון לתל אביב תגביר את העומס. הוועד מבקש להשבית 50 נהגים במחאה על פגיעה בתנאי העסקתם

שבועיים לפני חנוכתו המיוחלת של קו הרכבת בין ראשון לציון (מערב) לתל אביב, מאיים ועד העובדים בחברת רכבת ישראל להשבית את השמחה. הוועד, בגיבוי ההסתדרות, הכריז אתמול על סכסוך עבודה, בטענה כי פתיחת הקו לתנועה תגביר את עומס העבודה בחברה.

הוועד מבקש אישור להשבית 50 מנהגי הרכבת במחאה על הפגיעה בתנאי העסקתם. היות שפרק הזמן שנדרש כי יחלוף בין ההכרזה על סכסוך עבודה לבין השביתה עומד על 14 יום, יוכלו העובדים להשבית את חנוכת הקו, המתוכננת ל-25 בספטמבר. תוקף ההתחייבות של העובדים לשקט תעשייתי, שניתנה במסגרת המשא ומתן לשינוי הארגוני בחברה, יפקע ביום חמישי השבוע.

בחברת רכבת ישראל טענו אתמול כי לטענות העובדים אין כל בסיס, היות וסידורי העבודה של הנהגים לא צפויים להשתנות מהותית, ואין כל כוונה לחרוג מהסכמי העבודה הקיימים. השבתת 50 נהגים מעבודתם עלולה, לטענת הרכבת, לשבש את תנועת הרכבות בכל הארץ.

בהנהלת הרכבת ציינו אתמול כי זהו סכסוך העבודה הרביעי עליו הכריזה יו"ר ועד העובדים בחברה, גילה אדרעי, מאז נכנסה לתפקידה בקיץ 2010. "הסכסוך הוכרז ללא כל ניסיון מצד הוועד להיכנס למשא ומתן בנושא, וריבוי ההכרזות, ובפרט ללא מיצוי משא ומתן ענייני קודם לכך - מביא לזילות האמצעי של הכרזה על סכסוך עבודה", טענו אתמול ברכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully