וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד'וד דאור: "אופיע בקריית ארבע דווקא בגלל שיש מחלוקת"

עינב שיף

9.9.2011 / 17:52

"אני מבין שעליי להופיע לא רק היכן שמתאים לי מבחינת דעותיי", אומר לוואלה! תרבות הזמר שיפתח את ההיכל השנוי במחלוקת. "הייתי שמח אם היו מפסיקים עם עניין החרם התרבותי"

סערת פתיחת היכל התרבות בקריית ארבע התמקדה בתיאטרונים שיופיעו שם, אולם מי שיחנוך את ההיכל ב-19 בספטמבר הוא דווקא הזמר דוד ד'אור, מהמוזיקאים הישראלים המצליחים בעולם שהחליט למרות המחלוקת להיענות להצעה. "אני מופיע לאנשים ולא למקומות", הוא אומר בשיחה מניו יורק בתגובה ראשונה מאז נודע על פתיחת ההיכל. ד'אור נמצא בניו יורק לרגל הופעה מיוחדת באו"ם בטקס לציון עשור לאסון התאומים בעיר. "המסר העיקרי במוזיקה שלי היה ונשאר מסר של שלום, אחדות ואהבה ואני מוכן לשיר את שירי לכל מי שליבנו פתוח להקשיב – והיכן נכון יותר לשיר על שלום מאשר במקום שבו קיימת מחלוקת".

האם קיבלת מסרים שמבקשים ממך שלא להופיע שם?

"גם לפני הופעתי הראשונה בסין קיבלתי פניות שלא להופיע בסין, משום יחסם למתנגדי המשטר. כך היה גם לפני הופעתי בוותיקן - קיבלתי פנייה דומה שלא להופיע שם משום התנהגותם במלחמת העולם השנייה. לצערי, קיימים מעט מאוד מקומות בעולם שאין בהם מחלוקת כזו או אחרת , ואם ברצוני בכל זאת להופיע ולהעביר מסר של שלום אני מבין שעליי להופיע לא רק היכן שנוח או מתאים לי מבחינת דעותיי. אני לא אדם פוליטי ותמיד מחפש את המחבר והמאחד בין בני האדם גם אם דעותינו שונות, זה הקסם שבמוזיקה לחצות גבולות ולהמיס מחסומים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין מקומות שאין עליהם מחלוקת. ההיכל בקריית ארבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני מקווה לא לפגוע ברגשותיו של איש ואעשה כמיטב יכולתי להשתמש במתנת המוזיקה בתבונה", מוסיף ד'אור . "המופע שלי עכשיו באו?ם הינו לזכר עשור לאסון התאומים והכאב מחבר בין כולנו. המפיקים בחרו בי בזכות שירתי והמסר שבשיריי, וכשראיתי את השלט הקטן עם שמה של ישראל מונח על שולחן הכבוד באולם האו?ם התרגשתי מאוד והיתה לי זכות לשמוע מהמפיק שהדבר נעשה כמחווה להופעתי.

"לשמחתי, התגובות לאחר המופעים בעולם חוצות כל מחלוקת פוליטית", מסכם ד'אור. "אני משקיע מאמץ אדיר כשאני מגיע למקומות בהם תדמיתה של ישראל קשה, כדי לנסות להפוך את האיבה והדעות הקדומות לאהבה, או לפחות לנסותו להבין את הצד השני. הייתי מאוד שמח אם היו מפסיקים עם כל עניין החרם התרבותי בעולם ובארץ, ומשתמשים בתרבות כאמצעי נפלא להעברת מסרים חיוביים".

מסכימים עם ד'אור? דברו על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully